“Μέσα από τον φακό της Κινηματογραφικής Μηχανής , ανακάλυψα τον Κόσμο” Θόδωρος Αγγελόπουλος , Σκηνοθέτης .
“Αν ήξερα πόση δουλειά χρειάζεται , για να γυρισθεί ΕΝΑ μόνο ΚΑΡΕ , μερικών δευτερολέπτων , ΔΕΝ θα έγραφα ΠΟΤΕ ΚΡΙΤΙΚΗ Κινηματογράφου…” Τώνια Μαρκετάκη , σκηνοθέτις , συναδελφος του Θεόδωρου Αγγελόπουλου, στο ξεκίνημά τους ως κριτικοί Κινηματογράφου.
Με το που θα πεθάνει κάποιος ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ , του την πέφτουμε !
Σαν έτοιμοι από καιρό . Λες και του την έχουμε στημένη !
Αν δεν γνωρίζαμε “πράγματα” για την ζωή και το έργο του , τί νόημα έχει
να τα πληροφορηθούμε ΑΜΕΣΩΣ μετά τον θάνατό του , μέσα από αντιφατικές και πικρόχολες πολλές φορές …αποκαλύψεις , ΑΜΕΣΗΣ κατανάλωσης ;
Ποιος εγγυάται την εγκυρότητά τους ; Κατά πως λένε και οι ποιητές :
“Πέθανες κι έγινες … και συ καλός ή.. κακός” ή “να δουν τα μάτια μας και να …χορτάσουν” ;
Ας αποπληθωρίσουμε λίγο την εκ του ασφαλούς υποκρισία μας !
Ίσως έτσι απόπληθωρίσουμε και τον λόγο μας !
Η ΑΜΕΣΟΤΗΤΑ έχει νόημα και ΗΘΙΚΗ μόνο ….εν Ζωή !
Τί νόημα έχει να κάθεσαι πάνω από το ….κεφάλι ενός νεκρού και να τον κατηγορείς ; Ή έστω να …ενημερώνεις ; Λίγη …υπομονή . Και χρόνος και χώρος υπάρχει . Ούτε και επείγει να τα πούμε όλα τώρα : Η ΙΣΤΟΡΙΑ είναι ΜΠΡΟΣΤΑ και ….ΑΠΕΡΑΝΤΗ !
Και λίγα λόγια για την ΑΦΟΡΜΗ του σημειώματος αυτού , που θα μπορούσε υπό άλλες συνθήκες να θεωρηθεί και ….ΤΕΣΤ ΣΩΣΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ !
( Για να μην αδικούμε , αυτή την φορά , εμείς , ως αναγνώστες , λόγω σπουδής και ….προκαταλήψεων….) !
Αν διαβάσει κάποιος το κείμενο του κ. Δανίκα , καΚοδιάθετος , θα …. βρίσει !
Αν όμως το διαβάσει ….. καΛοδιάθετος , θα δει ότι στο κείμενο υπάρχουν ΣΑΦΕΙΣ
παραδοχές και αναγνώριση (= ακόμη και ΕΝΑΣ Τεό …./ Στις τελευταίες του ταινίες αποχυμώνει την ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ του ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ από ΖΩΝΤΑΝΙΑ και ΟΥΣΙΑ …) !
Η σημαντικότερη αναγνώριση υποβάλλεται έμμεσα : Αν αυτά ΜΟΝΟ είναι τα “κουσούρια” του , τότε ο Θ. ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ , εκτός από μεγάλος δημιουργός , ήταν και συγκροτημένος ΑΝΘΡΩΠΟΣ- ΠΟΛΙΤΗΣ ! ( Κι αν μάλιστα το κείμενο γραφόταν λίγο…. μεταγενέστερα , θα μπορούσε να θεωρηθεί και ευρηματικό ως προς αυτό ).
Η ΠΙΟ σημαντική όμως αναγνώριση , προκύπτει από την … ( ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΦΟΡΑ ) υπενθύμιση της αρχετυπικής σχέσης ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝ – ΚΡΙΤΙΚΩΝ :
Ο κριτικός , ΕΞ ΟΡΙΣΜΟΥ , από αρχαιοτάτων , πρόσφερε και προσφέρει …..ΕΞΑΡΤΗΜΕΝΗ εργασία !!!
Είτε αρέσει στον κριτικό είτε όχι , ο ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΘΑ ΠΡΟΗΓΕΙΤΑΙ στα πάντα !
Δείτε , αν θέλετε “μια κουβέντα για τον Θανάση Βέγγο” στο https://chrisblog.gr
ΠΡΟΣΘΗΚΗ : Μήπως έπρεπε κάπου να αναφερθεί και το όνομα του Τάκη Κανελλόπουλου ; Δεν ξέρω , αλλά σε αρκετές περιπτώσεις , η κινηματογραφική αισθητική και τεχνική του μεγάλου Θόδωρου Αγγελόπουλου , μου “θύμισε” ….Κανελλόπουλο ( “Ουρανός” , “Εκδρομή” …) με τρόπο μάλιστα που παραπέμπει σε …..μαθητεία . Και αν ΕΣΤΩ κατ’ ελάχιστο ισχύει κάτι από τα παραπάνω , ΜΗΠΩΣ δικαιούνταν ο …επίσης ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ , ΠΛΗΝ χαμηλών τόνων και άτυχος ….διαφημιστικά , Μακεδόνας σκηνοθέτης , λέω μήπως δικαιούνταν ΚΑΤΙ από την τωρινή επικαιρότητα ;