Διαδίκτυο. Δεν βρήκα κάτι άλλο για τον φιλολογικό ραγιαδισμό μας και τους….. γλωσσοκτόνους μιστριώτηδες.
.
Η Κίρκη, η απόλυτη ΓΥΝΑΙΚΑ, έτσι όπως ακριβώς την θέλει και ο Όμηρος, με τον Οδυσσέα να ψάχνει… κάτι στα…. πόδια της.
.
Απαραίτητη σημείωση: Με… 30 βαθμούς θερμοκρασία, δεν είχα καμιά διάθεση να ασχοληθώ με… χειμωνιάτικα θέματα. Ωστόσο ακούστηκε πολύ η λέξη “pope” και θυμήθηκα έναν ξεχασμένο Pope (Πόουπ) στα πρόχειρα του Υπολογιστή μου.
.
Ήταν κι ένα ωραίο πρόσφατο άρθρο που διάβασαμε στο Διαδίκτυο: “Έξω…. μαθαίνουν (!) Αρχαία Ελληνικά, ΑΛΛΑ τα…. Ελληνικά τα “ακούν” σαν…. Ισπανικα ή σαν…. Κογκολέζικα” (κάτι τέτοιο).
.
Για να διασώσουμε τα “εμπορεύσιμα” ΑΠΟΛΙΘΩΜΕΝΑ (αττικά) “ΑΡΧΑΙΑ” (60-70 χρόνων) του 5ου αιώνα, και για να μετατρέψουμε τις Ελληνικές ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ σε κολαστήρια ΧΑΟΤΙΚΩΝ κανόνων και…. εξαιρέσεων (ΑΚΟΥ…. ε ξ α ι ρ έ σ ε ι ς στην… γλώσσα), σε κολαστήρια α ρ χ ι κ ώ ν χρόνων και…. α ν τ ι κ α τ α σ τ ά σ ε ω ν….., επικαλούμαστε (!!!) την ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ αρχαιογλωσσία των…. ΞΕΝΩΝ, σε βάρος της ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΗΣ και ΣΥΝΕΧΟΥΣ, 3.000 χρόνων, μυριοσήμαντης ΕΝΙΑΙΑΣ, από τον Όμηρο μέχρι σήμερα, ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ μας γλώσσας….!
.
Φτάνει. Πόσο πιο ΓΡΑΙΚΥΛΟΙ….!
.
Από μια ωραία εργασία (Υ.Γ στο τέλος) δείτε 3-4 παραδείγματα. Οι Αγγλομαθείς είναι πολλοί, οποτε σίγουρα θα έχουν πληρέστερη αντίληψη του πράγματος.
Ο Ομηρος… μέσα και ο Όμηρος (;;;;) έξω. Γιατί για μια στιγμή νόμιζα ότι διαβάζω “Αμλετ”.
.
Δείτε λοιπόν τί σόι “Ελληνικά”…. μαθαίνουν ΕΞΩ.
(Ένα παράδειγμα για σήμερα. Τα υπόλοιπα σε επόμενα σημειώματα
.
1) Τίς δ αὖ τοι δολομῆτα θεῶν συμφράσσατο βουλάς; ( Αυθεντικός Όμηρος)
.
Ποιος πάλε απ’ τους θεούς, δολόγνωμε, τα ταίριαξε μαζί σου; (Κακριδής- Καζαντζάκης)
.
Δείτε τί….. Όμηρο διαβάζει το Αγγλόπουλο:
.
Say, artful manager of heaven /Who now partakes
the secrets of the skies? (Pope στο….. Buckley)
Λέγε, πανούργε διαχειριστή των θεών / Ποιος μοιράζεται
τώρα τα μυστικά των ουρανών; /
Ο Δίας, πατήρ ανδρων τε θεών τε ;;;; ΌΧΙ βέβαια….! manager (!!!)
2) ΑΛΛΟ παράδειγμα:
ἀλλ’ ἄγε, λῆγ’ ἔριδος….. (Όμηρος ο αυθεντικός)
.
Mον’ έλα, σκόλνα τα μαλώματα (Κακριδής και Καζαντζάκης)
.
Τί…. Όμηρο “μαθαίνει” ο Άγγλος μαθητής;
.
The force of keen reproaches let him feel (Pope)
Κάνε τον να νιώσει τη δύναμη των έντονων κατηγοριών (Ο Υ Τ Ε μία λέξη από Όμηρο μεριά. Ούτε…. μία)
.
3) ΑΛΛΟ παράδειγμα:
.
δαιμόνιε φθίσει σε τὸ σὸν μένος (Όμηρος… αυτοπροσώπως)
.
Απ’ την ορμή την ίδια σου, άμοιρε, θα βρεις το θάνατό σου..(Κακριδής- Καζαντζάκης).
.
Και δείτε τί…. εισπραττει (από το… ΟΡΥΧΕΙΟ μας) ο Πόουπ και τί ΣΥΝΕΙΣΦΕΡΕΙ στην ΔΙΚΗ του τ ρ έ χ ο υ σ α (!!!!) ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ και γλώσσα:
Too daring prince! Ah, wither dost thou run? (Pope)
Παράτολμε πρίγκηπα! Α, προς τα πού τρέχεις; (τί είπατε…τί επατε;;;;)
Δ Η Λ Α Δ Η: Ο τύπος έχει γραμμένα τα….. “Αρχαία” Ελληνικά….. ΠΛΟΥΤΙΖΕΙ την ΔΙΚΗ του γλώσσα…. και βέβαια αυτός ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΚΑΝΕΙ…., ενώ εμείς εχουμε την ΦΥΣΙΚΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ της, την ΑΠΑΞΙΩΝΟΥΜΕ για να κλίνουμε η γραυς- της γραός, τη γραΐ, την γραυν συνοδεία….. 30 κανόνων (!!!)
.
4) Αλλο παράδειγμα
Οἰνοβαρές, κυνὸς ὄμματ᾿ ἔχων, κραδίην δ᾿ ἐλάφοιο (Όμηρος)
.
Mεθύστακα, με μάτια εσύ σκυλιού και με καρδιά αλαφίνας!.(Κακριδής- Καζαντζάκης).
.
Πώς το…. διαβάζει το…. Αμερικανόπουλο;
.
O monster! Mix’d of insolence and fear (Pope in Buckley)
Ω θεριό! Θράσους και φόβου μείγμα….!
.
5) τελευταίο Παράδειγμα.
Ο Αχιλλέας , στον Αγαμέμνονα:
δημοβόρος βασιλεὺς, ἐπεὶ οὐτιδανοῖσιν ἀνάσσεις (πρωτότυπος Όμηρος)
.
Χαρά στο λαοφαγά τον άρχοντα, που ορίζει τιποτένιους! (Κακριδής- Καζαντζάκης).
.
Για να δούμε, τί….. παίζει το τρανζίστορ στ’ Αμερικάνικα;;;;
.
Scourge of thy people, insolent and base!
Πληγή του λαού σου, θρασίμι και χυδαίε! (Pope in…… Buckley)
Σημείωση: Άλλα Σχόλια με την νέα…. σεζόν.
Υ.Γ Τα παραδείγματα και οι μεταφράσεις από την εργασία: (Διαδίκτυο)
Διαφοροποιημένες όψεις στη μετάφραση της Ιλιάδας (Ζ. Αντωνοπούλου)
Εννοείται τα ενδιάμεσα σχόλια δικά μου.