(…..Ωστόσο το ερώτημα “φιλόζωος ή όχι ο Όμηρος”, δεν παύει να είναι
ΨΕΥΔΕΠΙΓΡΑΦΟ……!
ΨΕΥΔΕΠΙΓΡΑΦΟ……!
.
Για τώρα… επιτροχάδην:
Για τώρα… επιτροχάδην:
.
Α) τί τον “χαλάει” φιλοζωικώς:
.
—Ο Αχιλλέας ρίχνει στην ταφική πυρά άλογα (ταφή του Πατρόκλου).
.
—η….. συστημική κρεοφαγία
.
εν ριπή οφθαλμού ο Εύμαιος “μετατρέπει” το πρόβατο, το γουρούνι, το βόδι
σε… σούβλες. (παραστατική έως κυνική η περιγραφή της σφαγής,του τεμαχισμού κλπ)
σε… σούβλες. (παραστατική έως κυνική η περιγραφή της σφαγής,του τεμαχισμού κλπ)
.
—–Το… σκυλοβρίσιμο: “κύον”= σκύλα (όπως ακριβώς και σήμερα),
“κυνώπις”= σκυλοπρόσωπη (σήμερα σκυλόφατσα) ξεδιάντροπη, ξετσίπωτη
κυνάμυια= σκυλόμυγα, δεν ξεκολλάει από τους άνδρες, σουρτούκα,
ακολουθεί τους άνδρες)
(δες και “ο Όμηρος έβριζε υπέροχα”)
.
—–Η θυσιαστική συνήθεια της… υπερβολής.
—– οι… Εκατόμβες (θυσία 100 βοδιών κατά λέξη)
.
Β) Τί τον ανεβάζει … φιλοζωικώς:
Β) Τί τον ανεβάζει … φιλοζωικώς:
.
—-Τα αθάνατα άλογα του Αχιλλέα.Και μάλιστα με.. όνομα: Ξάνθος και Βαλίος.
Δεν θα πούμε τίποτα τώρα, παρά μόνο θα παραπέμψουμε
—-Τα αθάνατα άλογα του Αχιλλέα.Και μάλιστα με.. όνομα: Ξάνθος και Βαλίος.
Δεν θα πούμε τίποτα τώρα, παρά μόνο θα παραπέμψουμε
.
1) στο ποίημα του Καβάφη “τα όλογα του Αχιλλέως”
.
2) στην κουβέντα του Ι. ΚΑΚΡΙΔΗ: “…την εικόνα των αλόγων που με σκυμμένα τα κεφάλια τους μετέχουν στην θλίψη του Αχιλλέα για τον χαμό του Πατρόκλου..”
.
3) στην θεϊκή τους “καταγωγή”.
.
Άλλες ενδείξεις φιλοζωισμού.
—–Η χρησιμότητα (στα πολεμικά άρματα), στην φύλαξη κλπ
—–Η χρησιμότητα στην…. μαντική (οιωνός, οιωνοσκοπία)
—–Η νομισματική χρησιμότητα ( Το… βόδι ήταν μέσο ανακεφαλαιοποίησης
και μέτρο οικονομίας και αξιών (λ.χ η αξία ενός πράγματος μετριόταν σε αριθμούς βοδιών)
—–Η χρησιμότητα στην…. μαντική (οιωνός, οιωνοσκοπία)
—–Η νομισματική χρησιμότητα ( Το… βόδι ήταν μέσο ανακεφαλαιοποίησης
και μέτρο οικονομίας και αξιών (λ.χ η αξία ενός πράγματος μετριόταν σε αριθμούς βοδιών)
.
—–Η ιερότητα ζώων υπό προϋποθέσεις (λ.χ τα βόδια ιδιοκτησίας του Ήλιου ήταν ιερά και απαραβίαστα…. ως…. διαχρονικώς είθισται, όταν πρόκειται για ιερές ιδιοκτησίες).
.
—-Η περίπτωση του… Άργου (το γερασμένο
σκυλί του Οδυσσέα) με υπονοούμενα ανάγκης για περιποίηση των ζώων και το… ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟ δέσιμο αφεντικού- σκύλου
.
—ΟΙ όροι ιππότας, ιπποδάμοιο: τίτλος τιμής, δύναμης, (Ομηρικό…. προϊόν λοιπόν).
.
Η τιθάσευση του “ΙΠΠΟΥ” είναι Τ Ι Τ Λ Ο Σ περηφάνειας για τον αναβάτη. (ισχύει ιστορικά και μεταφορικά μέχρι και σήμερα: ιπποτική συμπεριφορά, ιππότης, ιπποσύνη. Σημαίνει
την “υψηλή” και όχι την “χαμερπή” στάση)
την “υψηλή” και όχι την “χαμερπή” στάση)
.
Κατά σύμπτωση; Είναι και η τελευταία λέξη του πρώτου ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ δραματικού
ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΟΣ, της ΙΛΙΑΔΑΣ του ΟΜΗΡΟΥ.
ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΟΣ, της ΙΛΙΑΔΑΣ του ΟΜΗΡΟΥ.
.
….(Έκτορος) ι π π ο δ ά μ ο ι ο”=…. (του Έκτορα) του γαύρου α λ ο γ ο μ ά χ ο υ.
….(Έκτορος) ι π π ο δ ά μ ο ι ο”=…. (του Έκτορα) του γαύρου α λ ο γ ο μ ά χ ο υ.
.
—Η… πτηνοποίηση:(Η μεταμόρφωση από τους θεούς ενός…. αδικημένου ανθρώπου σε πουλί)
—Η… πτηνοποίηση:(Η μεταμόρφωση από τους θεούς ενός…. αδικημένου ανθρώπου σε πουλί)
όχι μόνο ως καθεαυτήν πράξη,
αλλά και ως πράξη μεταθανάτιας ΔΙΚΑΙΩΣΗΣ και ΛΥΤΡΩΣΗΣ (!!!),
δείχνει τις υψηλές ΨΥΧΙΚΕΣ (!) και ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΕΣ πτήσεις
αυτού του λαού. Το “μέσα πλούτος” του Ελληνικού Λαού.
(λ.χ η περίπτωση της Τυρώς είναι συγλονιστική).
αλλά και ως πράξη μεταθανάτιας ΔΙΚΑΙΩΣΗΣ και ΛΥΤΡΩΣΗΣ (!!!),
δείχνει τις υψηλές ΨΥΧΙΚΕΣ (!) και ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΕΣ πτήσεις
αυτού του λαού. Το “μέσα πλούτος” του Ελληνικού Λαού.
(λ.χ η περίπτωση της Τυρώς είναι συγλονιστική).
.
Ωστόσο το ερώτημα “φιλόζωος ή όχι ο Όμηρος”, δεν παύει να είναι
ΨΕΥΔΕΠΙΓΡΑΦΟ.
Ωστόσο το ερώτημα “φιλόζωος ή όχι ο Όμηρος”, δεν παύει να είναι
ΨΕΥΔΕΠΙΓΡΑΦΟ.
Σε επόμενο σημείωμα θα εξηγήσουμε το γιατί.
.
Υ.Γ Αφήσαμε Κένταυρους, Σειρήνες και Γοργόνες, την σημασία της διπλής φύσης τους, αφήσαμε ενδιάμεσα
στιγμιότυπα φιλοζωικής ή μη συμπεριφοράς … κλπ.
στιγμιότυπα φιλοζωικής ή μη συμπεριφοράς … κλπ.
Θα χρειάζονταν πολλά… δεκαεξασέλιδα.