5
Ιαν

Μέγας Αλέξανδρος: Γιατί προσκύνησε τον ΤΑΦΟ του Αχιλλέα.

texn_5.3.3_210  Λήκυθος

 

 

 

Λήκυθος (Από το Διαδίκτυο)

 

 

 

 

.

Πού φτάσαμε. Να θέλεις να γράψεις για Αλέξανδρο, για γλώσσα, για Όμηρο
και να διστάζεις…. από το…. ακατάλληλο (!) των καιρών.

.
“οίη περ φύλλων γενεή…..τοίη δὲ καὶ ἀνδρῶν” (Ομηρος)

Να  Π Ω Σ  οδηγούμαστε, από άλλο δρόμο, Π Α Λ Ι στον μέγιστο ΠΟΙΗΤΗ, τον Όμηρο:

Γι’ αυτό που ευχήθηκε, όπως λέγεται, ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ στον ΤΑΦΟ του Αχιλλέα,
ξεκινώντας την ΘΡΥΛΙΚΗ του ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ,
(=Να υπήρχε και γι’ αυτόν ένας ΌΜΗΡΟΣ να ΨΑΛΛΕΙ το έργο του)

Σκεφτόμαστε ότι δύο τινά μπορεί να συμβαίνουν.

Ή δεν του τα…. ΕΙΠΕ καλά ο…. Αριστοτέλης για τον ΑΛΗΘΙΝΟ (!!!)
ΌΜΗΡΟ ή λόγω… ΗΦΑΙΣΤΙΩΝΑ….!

Είτε το ένα είτε το άλλο όμως, είναι
πολύ “φτηνός” τρόπος να ερμηνεύσεις μια “κίνηση” ενός ΗΓΕΤΗ του μεγέθους
ενός ΜΕΓΑΛΕΞΑΝΤΡΟΥ,

που σίγουρα γνωρίζει ότι

Στον Ο Μ Η Ρ Ο οι ΠΑΝΤΕΣ ΣΥΝΤΡΙΒΟΝΤΑΙ (!) με τον ένα ή τον άλλο ΤΡΟΠΟ.

Ο αληθινός Όμηρος (Ο Χ Ι η σχολική… ΗΘΙΚΟΛΟΓΙΚΗ φρουτόκρεμα
που διδαχθήκαμε), ΔΕΝ ΕΧΕΙ…. ΝΙΚΗΤΕΣ.

Ο ΟΜΗΡΟΣ   ΔΕΝ   Υ Μ Ν Ε Ι  ΟΥΤΕ   ΕΝΑΝ (!) (ως) Νικητή (!!!).

Αν κάποια πράγματα ΥΜΝΕΙ ο Όμηρος, ΑΥΤΑ είναι ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΦΩΣ (ΙΛΙΑΔΑ),
και η ΑΞΙΑ της…… αυτοπροσδιοριζόμενης, παρότι πεπερασμένης (!!!)
ΖΩΗΣ (ΟΔΥΣΣΕΙΑ).

Άρα ο Αλέξανδρος δεν στεφάνωσε, στο “πρόσωπο” του Αχιλλέα, ούτε ΖΗΛΕΨΕ
την ΔΟΞΑ ενός προομηρικού, Τρωικού ΉΡΩΑ.

Ποιο το ΝΟΗΜΑ λοιπόν αυτού του ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΑΤΟΣ;

Ένα σύντομο σκεπτικό:

Η Οδύσσεια, σχεδόν στο σύνολό της, είναι
ένα “ΣΧΟΛΙΟ”, πάνω στο “ΥΛΙΚΟ” που της… προσφέρει η Ιλιάδα.

Ο Αχιλλέας ΕΠΕΛΕΞΕ το τέλος του (ΙΛΙΑΔΑ), χωρίς να έχει συνείδηση αυτού
του ΤΕΛΟΥΣ (όπως “σχολιάζει” σε δύο σημεία της η Οδύσσεια, ραψ. λ).

Το πιο πιθανό λοιπόν είναι η “ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΟΝΤΟΤΗΤΑ” (!!!) ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
να στεφάνωσε και να προσκύνησε
τον τάφο του Αχιλλέα, γνωρίζοντας πολύ περισσότερα πράγματα

ΟΧΙ για τον κορυφαίο Τ Ρ Ω Ι Κ Ο (Προομηρικό) ΗΡΩΑ,

ΑΛΛΑ για τις ΑΛΗΘΕΙΕΣ (!!!) της Ομηρικής ΠΟΙΗΣΗΣ.

Κι αν ευχήθηκε έναν ποιητή, σίγουρα δεν εννοούσε έναν “ΕΠΙΚΟ” (!)
Ποιητή….. νηπιαγωγείου,
αλλά τον “ΤΡΑΓΙΚΟ” ποιητή   ΟΜΗΡΟ.

Αυτόν, που τον ΔΙΔΑΞΕ ο δάσκαλός του ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ.

Η ΕΝΟΡΑΣΙΑΚΗ αυτή “κίνηση” του Αλέξανδρου, στην ΑΡΧΗ

του δικού του “ΠΗΓΑΙΜΟΥ για την ΙΘΑΚΗ”, δικαιώθηκε απολύτως.

Η δική του “ΗΜΙΤΕΛΗΣ” Ιθάκη,  ό  ν τ ω ς   δεν τον γέλασε…

Δέκα χρόνια ΜΕΤΑ,

ο Αλέξανδρος πεθαίνει, έχοντας, αντίθετα με τον Ομηρικό ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ και
ΕΞΑΙΤΙΑΣ αυτού του χαρακτήρα,

ΗΔΗ (!!!) συνείδηση (=σοφός,  με τοση πείρα)
των ανθρώπινων ορίων, που για τα δικά του μέτρα είναι ταυτόσημο
με το δικό του “γνώθι σαυτόν”. Την “ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ” που δεν είχε ο

ΠΑΡΟΡΜΗΤΙΚΟΣ   Αχιλλέας.

Στεφάνι Αυτογνωσίας και Γνώσης των ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ. Αυτό κατέθεσε.
Συμπέρασμα:

ο Π Ο Ι Η Τ Η Σ και ο Η Γ Ε Τ Η Σ μας δείχνουν ότι σχέση ΤΕΧΝΗΣ και ΙΣΤΟΡΙΑΣ,
παράγει ΠΑΙΔΕΙΑ και Συνείδηση Ζωής.

Υ.Γ
Εξακολουθεί…. κανείς να ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΙ ακόμη “Ε Π Η” (ευθύγραμμες… κατασκευές),  αυτά τα Δραματικο-Φιλοσοφικά Ομηρικά Αριστουργήματα;

ΒΟΗΘΗΤΙΚΑ (Αυτούσιος ο λόγος του Ομήρου, για τα… ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ).

Τὸν δ᾽ αὖθ᾽ Ἱππολόχοιο προσηύδα φαίδιμος υἱός·

Τυδεΐδη μεγάθυμε τί ἢ γενεὴν ἐρεείνεις;

οἵη περ φύλλων γενεὴ τοίη δὲ καὶ ἀνδρῶν.

Φύλλα τὰ μέν τ᾽ ἄνεμος χαμάδις χέει, ἄλλα δέ θ᾽ ὕλη

τηλεθόωσα φύει, ἔαρος δ᾽ ἐπιγίγνεται ὥρη·

ὣς ἀνδρῶν γενεὴ ἣ μὲν φύει ἣ δ᾽ ἀπολήγει. (ΙΛΙΑΔΑ Z, 144-149).

 

ΑΠΟΔΟΣΗ δική μου (μην την ΧΡΕΩΣΟΥΜΕ σε κανέναν άλλο)
“Διομήδη εσύ, μεγάθυμε, τί με ρωτάς την φύτρα μου να μάθεις.

Ίδια ολονών μας η γενιά, με την γενιά των φύλλων.

Ο θάνατος τον άνθρωπο, ο άνεμος τα φύλλα,

ρίχνουν στο χώμα καταγής,

την άνοιξη προσμένοντας, νέες γενιές να φέρει.

Σαν τί θα μάθεις περισσότερο, ρωτώντας την γενιά μου;”

Αναζήτηση:
Ιστορικό
Νοέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
Newsletter
Εισάγετε το email σας:

   

Για μένα
Είμαι φιλόλογος. Αποφάσισα να δημιουργήσω προσωπική Ιστοσελίδα, στην οποία θα μπορώ να καταγράφω τις απόψεις μου.

Χρυσόστομος Τσιρίδης
Επισκεψιμότητα

85.990

© 2024 · Χρυσόστομος Τσιρίδης · Με την επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος. · Δημιουργία και Φιλοξενία by MANBIZ ISP