…….Η Αρχαία Ελληνική γλώσσα, για τους ξένους, είναι αντικείμενο Επιστημονικής Μελέτης, όχι Μάθησης! Όπως άλλωστε, ήταν πάντοτε αντικείμενο έρευνας και μελέτης ΞΕΝΩΝ(!) επιστημόνων, Ξένων Πανεπιστημίων, το ΣΥΝΟΛΟ (ναι, το ΣΥΝΟΛΟ) της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας(!)……
Ας τα δούμε, όμως, τα πράγματα με την σειρά:
την γλώσσα μας: την Ελληνική μας γλώσσα!!!
την αναμφισβήτητη ΑΞΙΑ της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας….), προσπαθούμε να επαναφέρουμε ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ…. λίθινων εποχών!
Πώς τα καταφέραμε και μετατρέψαμε την Γλώσσα μας σε… Κρόνο που τρώει τα παιδιά του.
Μπορώ, από δω και πέρα, να σου έχω εμπιστοσύνη”
Ένα αδιάφορο λεκτικό “πράγμα”, που δεν του “λέει” ΤΙΠΟΤΑ απολύτως.
ΗΔΗ έχει χρησιμοποιήσει(!!!)
στον “δικό” του πληρέστατο(!) Ελληνικότατο (!) λόγο.
Δεν μπορώ να δεχτώ ότι δεν αντιλαμβανόμαστε την Αυτοπαγίδευσή μας
και την μερική ή…. ολική επαναφορά μικρών ή μεγάλων “εγκλημάτων”(!)
του παρελθόντος σε βάρος της ίδιας της Ελληνικής μας γλώσσας!
Τί εννοώ: Ένα απλούστατο σκεπτικό. Απλούστερο δεν γίνεται:
Ο… ξένος, ο ΜΗ Έλληνας, έχει ήδη την δική του γλώσσα, την οποία καλλιεργεί
και προσέχει ως κόρη οφθαλμού! Αυτήν γνωρίζει, αυτήν διδάσκεται…
Για τον ξένο, η Αρχαία Ελληνική, είναι η γλώσσα του Ομήρου,
είναι η γλώσσα του Θουκυδίδη, του Πλάτωνα , του Αριστοτέλη, του Ευριπίδη …..!
Θαυμάζοντας τα Έργα και τις Ιδέες τους, θέλει να γνωρίσει και το μέσο-όργανο έκφρασής τους.
Η Αρχαία Ελληνική γλώσσα, με λίγα λόγια, για τους ξένους, είναι αντικείμενο Επιστημονικής Μελέτης, όχι Μάθησης!
Όπως άλλωστε, ήταν πάντοτε αντικείμενο έρευνας και μελέτης ΞΕΝΩΝ(!) επιστημόνων, Ξένων Πανεπιστημίων, το ΣΥΝΟΛΟ (ναι, το ΣΥΝΟΛΟ) της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας(!)
ΟΜΩΣ:
αυτό είναι ο ορισμός της αυτοπαγίδευσης!
κάλυψη(!!!) της ημέτερης επιστημονικής ανυπαρξίας, να λέμε:
πόλεμος… Δημοτικής και Καθαρεύουσας,
Για εμάς, τους Έλληνες, η Αρχαία Ελληνική είναι ολοζώντανος διαρκής, λεκτικός και εννοιολογικός…. τροφοδότης,
ΜΕΣΑ από την σημερινή μορφή της Γλώσσας μας.
Έχουμε ήδη αυτήν την Μοναδική προνομία: Να μιλάμε Ελληνικά!
Μιλώντας την Ελληνική Γλώσσα, μιλάμε ΚΑΙ Αρχαία Ελληνικά (!)
Όντως αυτό το… έχουμε!
Κλείνοντας να πούμε:
Είμαστε σε καλό δρόμο.
Έναν δρόμο που άνοιξαν φωτισμένοι δάσκαλοι, επιστήμονες με γνώση και όραμα ΠΡΟΚΟΠΗΣ για τον ΤΟΠΟ τους!
Και τώρα, ζητάμε να επιστρέψουμε ξανά στις άγριες εποχές της … μούχλας
των “ίων” και των “ωών” , της… απόθεσης και του… Βοιωτικού σχήματος,
του… “πέπονθα” του… εδήδεσμαι και των…. δασυνόμενων λέξεων!!!
( αυτά ας μείνουν για τους ειδικούς, η έρευνα και οι μελέτες των οποίων θα πρέπει να ενθαρρύνονται από κάθε άποψη!
Να βλέπουμε όμως, που και που, και καμιά Π Ρ Ω Τ Ο Τ Υ Π Η Ελληνική Έρευνα ΟΥΣΙΑΣ! Όχι μόνο…. μεταφράσεις και… εκ μεταφοράς “υπόλοιπα” Ξένων Σοφών Ελληνιστών(!!!).
Στις δύο παραπάνω φωτοτυπίες(…ας αγνοηθεί η καθαρεύουσα….. εποχής των μεταφραστών) φαίνεται πόσο σοβαρή και υπεύθυνη Ε Ρ Ε Υ Ν Α, για την δική μας(!!!) κληρονομιά, γινόταν, κυρίως στην Ευρώπη!
Επιστροφή στο θέμα μας με ορισμένα παραδείγματα, ενδεικτικά και μόνο:
Ο Έλληνας γνωρίζει την…. γενική σήψη! Καταλαβαίνει πολύ καλά τι σημαίνει για τους ασθενείς η έλλειψη αντισηπτικών.( Δεν χρειάζεται….. σήπω και… σεσηπώς)
Ο Έλληνας είναι απόλυτα σαφής και δεν χρειάστηκε κανένα “δάσκαλο” για να….. “αγοράσει ψάρια ιχθυοτροφείου“. Γνωρίζει πολύ καλά και τα “ψάρια” και το “ιχθυο-τροφείο”(και χωρίς… ο ιχθύς, του ιχθύος, τοις ιχθύσιν…)
Ο Ξένος, αυτό, είναι ανάγκη να το… διδαχθεί! Για να μπορέσει να “μελετήσει”(ΜΟΝΟ να μελετήσει, ΟΧΙ να… μάθει) λ.χ τον Ομηρικό στίχο “πεπτεότας πολλούς, ως τ’ ιχθύας…”(…σωριασμένοι πολλοί κάτω σαν τα ψάρια…)
Ο Έλληνας αντίθετα “ΕΧΕΙ” την λέξη!
Βέβαίως κάποιες λέξεις τις…. διέγραψε και τις αντικατέστησε με άλλες:
Ο Έλληνας πολίτης προφανώς δεν θέλει την “πεύσιν”, αλλά την… ενημέρωση, την πληροφορία.
Δεν θέλει “πάμα” , αλλά…..κτήμα
Ποσώς μας ενδιαφέρει να ακούσουμε από έναν φίλο μας, “ει δ’ άγε”. Θα θέλαμε όμως να μας πει ένα “γεια σου”!
Σε πολλές περιπτώσεις όμως, η… απουσία είναι φαινομενική:
Για παράδειγμα: Ο νεοέλληνας ίσως δεν γνωρίζει τον… “πρηστήρα” ή τον “σκηπτόν”. (Γνωρίζει και ασφαλώς φοβάται τον…. κεραυνό και την κυρίαρχη-επιβλητική δύναμή του).
Έχει όμως ήδη (ο Έλληνας) στο λεξιλόγιό του τον….. “εμπρησμό” και το “σκήπτρο”
Στο ίδιο… κλίμα:
Ας σκεφτούμε τον “ιδρώτα” από την μια και την ανυπόφορη… σχολική βαριεμάρα από την άλλη, όταν έπρεπε να κλίνουμε ή να αντικαταστήσουμε τα ΠΑΝΤΕΛΩΣ άχρηστα και αχρείαστα λ.χ ήγαγον… αγήοχα και… ήχα , ήγμαι-ήξαι-ήκται…. ηγμένοι ήσαν(!!!).
Αντί να “ασχοληθούμε” με τα…. δεκάδες πολυσήμαντα ΟΜΟΡΙΖΑ που διασώζει και πολυ-ΝΟΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ η ΕΛΛΗΝΙΚΗ γλώσσα, η σημερινή μας γλώσσα!
Αγωγή, παιδαγωγός, οδηγός, ανάγωγος, καλός-κακός αγωγός (θερμότητας), ξεναγός, το… αγώγι ξυπνάει τον αγωγιάτη, κυνηγός….
Ακόμη:
Κάποιες, ελάχιστες, εκφράσεις (κυρίως με ΔΟΤΙΚΗ και ΑΠΑΡΕΜΦΑΤΟ) της Αρχαίας Ελληνικής ή και κάποιες… αρχαιοπρεπείς , έχουν “περάσει” ΑΥΤΟΥΣΙΕΣ στην σημερινή Ελληνική γλώσσα: Πρώτος τη τάξει, εντάξει, εν ανάγκη, παντί τρόπω, πάση θυσία, εν πάση(ή εν τοιαύτη) περιπτώσει, φερ’ ειπείν, ούτως ειπείν, τρόπον τινα, τρόπος του λέγειν, φύσει και θέσει, ελέω θεού βασιλιάς, επ’αυτοφώρω, τοις μετρητοίς κλπ
ΕΝΝΟΩ… μικρο-εκφράσεις, επιρρηματοποιημένες(ΑΚΛΙΤΕΣ) σήμερα. Είναι τυποποιημένες και απλά διδάσκεται ο σωστός τρόπος γραφής τους!
λ.χ ο επικεφαλής (άκλιτο: του επικεφαλής, τον επικεφαλής…. )
Επίσης:
Εμείς θα δείξουμε στην κοπελιά το καινούργιο μας… τρητόν λέχος!
Η κοπελιά όμως θα θελήσει να το δοκιμάσει; (…εκτός και αν…. “πέσουμε σε… αρχαιολόγο”)
Ατελείωτος ο κατάλογος….
Τέλος,(“τιμής ένεκεν”) ας πούμε και ένα της…οικονομικής επικαιρότητας:
Ουδόλως μας ενδιαφέρει, εάν…. “οφλισκάνομεν…. επτακαίδεκα μνάς”, αλλά μας κόφτει αν “οφείλουμε στο Δημόσιο.… εκατό ευρό”!
“Εν ολίγοις”:
Ας μην επιστρέψουμε στον φιλολογικό διδακτικό σαδισμό,
με θύμα την πληρέστατη σήμερα Ελληνική γλώσσας μας!
(συνεχίζεται….)