.
Η Αλήθεια είναι ότι ο Αγαμέμνονας έκανε πολλές ασυγχώρητες…ατασθαλίες στην Τροία, δείχνοντας εμμέσως πλην σαφέστατα, κατά πως λέμε, ποιες ήταν οι προτεραιότητες.
Όλα για μια, χωρίς έλεγχο και όρια, Εξουσία.
.
Συγκεκριμένα:
.
ΔΕΧΤΗΚΕ να Θυσιάσει την κόρη του ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ.
.
Άλλο ΕΑΝ του χαρίστηκαν και η θεά ΑΡΤΕΜΙΔΑ
που άρπαξε την Ιφιγένεια από το θυσιαστήριο και την μετέφερε στην ΚΡΙΜΑίΑ (χώρα τω Ταύρων),
.
αλλά ΚΑΙ ο ΌΜΗΡΟΣ που δεν το έκανε βούκινο, ΑΠΟΣΙΩΠώΝΤΑΣ απολύτως το γεγονός.
Δεν λέει λέξη, ως εάν δεν υπήρξε ποτέ ΟΥΤΕ ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ, ΟΥΤΕ “ΘΥΣΙΑ”. (Δες ΒΙΝΤΕΟ στο τέλος, τον λόγο)
.
Ο αυταρχισμός και η αρχομανία του θα τον φέρουν σε σύγκρουση, πρώτα με τον ιερέα Χρύση (για την Χρυσηίδα) και μετά με τον Αχιλλέα (για την Βρισηίδα), με παρολίγο μοιραίες συνέπειες για την τύχη της Τρωικής Εκστρατείας
.
Ο ΘΕΡΣίΤΗΣ τον έκανε ρόμπα μπροστά σε όλο τον “λαό” (στράτευμα), για την προκλητικά
λάγνα ερωτική συμπεριφορά του με νεαρές αιχμάλωτες. Αλλά μάλλον δεν ίδρωσε το αυτί του.
.
ΆΛΛΩΣΤΕ ο ίδιος ο Αγαμέμνονας εξευτέλισε την γυναίκα του Κλυταιμνήστρα, μιλώντας μπροστά σε όλο το στράτευμα για τα σωματικά προσόντα της, ΣΥΓΚΡίΝΟΝΤάΣ την
μάλιστα με μια δορυάλωτη σκλάβα-λάφυρο, την Χρυσηίδα.
Άκρως ΑΠΑΞΙΩΤΙΚΟ για μια Βασίλισσα (!).
.
“Δείτε την. Είναι δυνατή και το ίδιο όμορφη όπως η γυναίκα μου. Το πρωί στις δουλειές και το βράδυ στο κρεβάτι” θα πει με κυνισμό (ΙΛ. ραψ. Α)
.
Μπορεί να “έχασε” (λόγω λοιμού) τελικά την Χρυσηίδα.
Μπορεί να μην πρόλαβε να “χαρεί” και την Βρισηίδα, κατά δήλωσή του (“ποτέ μου δεν ανέβηκα
στην κλίνη της, δεν ΕΣΜΙΞΑ μαζί της” ΙΛ. ραψ. Ι)
.
Επέστρεψε όμως στην Σπάρτη με μια ξεχωριστή “ερωτική” σκλαβα (του…κρεβατιού),
την περιώνυμη για την ομορφιά της (την Πόθησε και την ΠΑΡΕΝΟΧΛΗΣΕ ακόμη
και ο θεός ΑΠΟΛΛΩΝΑΣ) κόρη του Πριάμου, ΚΑΣΣΑΝΔΡΑ, που όμως ούτε κι αυτήν πρόλαβε
να “χαρεί”
.
Ο σκοπός που έβαλαν οι παράνομοι εραστές, Αίγισθος-Κλυταιμνήστρα, ενημέρωσε αμέσως για την άφιξη και ακολούθησε η ΑΓΡΙΑ δολοφονία του Αγαμέμνονα και
της Κασσάνδρας. “Τους έσφαξαν σαν…βόδια”, θα ξεσπάσει ο Μενέλαος στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ (εικόνα).
.
Ο ΑΓΑΜΕΜΝΟΝΑΣ της ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ
.
Ο ΟΜΗΡΟΣ παρουσιάζει τον Αγαμέμνονα εντελώς διαφορετικό
στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ. Σκιά του μεγαλομανή εαυτού του, ο κραταιός αρχιστράτηγος της ΤΡΩΙΚΗΣ εκστρατείας περιφέρεται στον
χώρο του ΑΔΗ πλέον, αδύναμος ανήμπορος
ΚΑΤΗΓΟΡΩΝΤΑΣ το είδος των Γυναικών (“άπιστο το γένος των Γυναικών”), εξαιρώντας την ΠΗΝΕΛΟΠΗ.
.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Ο ΝΟΣΤΟΣ του ΑΓΑΜΕΜΝΟΝΑ ουσιαστικά είναι η ΕΠΙΤΟΜή της παθογένειας της ΤΡΩΙΚΗΣ εκστρατείας σε επίπεδο Οργάνωσης και Ηγεσίας.
Video link