Μια απλή σύντομη προσέγγιση σε ένα ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ κατά βάση, εδώ και αιώνες, σύστημα ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ του παιδιού δεν ΠΡΟΒΑΛΛΕΙ και ΔΕΝ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΕΙ την σωστή απάντηση,
την σωστή σκέψη του, αλλά λειτουργεί ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ, ΕΞΙΣΩΝΟΝΤΑΣ, δηλαδή βάζοντας στην ΙΔΙΑ σειρά, τις ΛΑΘΟΣ απαντήσεις με τις ΣΩΣΤΕΣ
.
Να πω τον παραπάνω αερο-θεωρητικό λόγο (σωρρευμένων ΓΕΝΙΚΩΝ εννοιών), με τον άγιο και ιερό ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΙΚΟ λόγο (όπως μας ΥΠΕΔΕΙΞΕ ήδη πρώτος ο… ΟΜΗΡΟΣ).
.
Σε ένα σύνολο 5 απαντήσεων, σε ισάριθμα και ισόβαθμα ζητούμενα:
.
3 λάθος και 2 σωστές απαντήσεις ΣΗΜΑΙΝΟΥΝ βαθμολογία ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΤΩ από την βάση (8 ή 9).
.
ΟΜΩΣ ο μαθητής ΕΔΩΣΕ ΔΥΟ ΣΩΣΤΕΣ (!) απαντήσεις, ΑΛΛΑ, κατά το ΣΥΣΤΗΜΑ, ΔΕΝ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΘΗΚΕ στα….ΖΗΤΟΥΜΕΝΑ (τα οποία καθορίζει ποιος, ως μέτρο ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ των ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ ενός παιδιού;)
.
Πιο συγκεκριμένα: οι σωστές απαντήσεις ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ αγνοούνται (!). Δεν επιβραβεύονται ως κάποια ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ (!) του μαθητή. Η συνολική ΑΡΝΗΤΙΚΗ βαθμολογία τις ΑΧΡΗΣΤΕΥΕΙ.
.
Παλιά Ιστορία. “Τιμωρητικός” και όχι ΕΝΘΑΡΡΥΝΣΗΣ ο χαρακτήρας της Παιδείας. Το πρόβλημα ΠΑΝΤΑ υπήρχε. Απλώς το προσπερνάμε, βολεμένοι με την ΤΥΠΙΚΟΤΗΤΑ της λέξης: “καλός” μαθητής/ “κακός” μαθητής
.
Ακόμη και η…διατήρηση λέξεων, όπως “ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΤΑΙ” (!) / “ΕΠΕΣΕ (κάτω από την βάση)” / “ΚΟΒΕΤΑΙ” /”ΔΕΝ ΠΕΡΑΣΕ” κλπ είναι ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ.
.
Εξοικειωθήκαμε ίσως με τους ΣΧΟΛΙΚΟΥΣ αυτούς όρους ως ΚΟΙΝΩΝΙΑ, όμως σε ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ επίπεδο για το παιδί των 8, 10, 15… χρόνων σημαίνουν ΠΕΡΙΘΩΡΙΟΠΟΙΗΣΗ- απόρριψη…. αρχή
πολλών κακών.
Υ.Γ ΒΙΝΤΕΟ