Εικόνα Διαδικτύου. Ο Οδυσσέας θα ζητήσει να καθαριστεί το παλάτι από το αίμα και το φονικό… ο ΌΜΗΡΟΣ όμως ζητάει πολύ περισσότερα από την “ΕΞΟΔΟ” της…. ΔΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ.
.
Ο διάλογος της Αθηνάς με τον πατέρα της, Δία, στους τελευταίους στίχους της ραψ. ω, δηλαδή στους τελευταίους στίχους του έπους της ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ, είναι από τους σημαντικότερους.
.
Η διαφορά στον τρόπο σκέψης και δράσης πατέρα και κόρης, είναι αστρονομική.
.
Ο πατέρας Δίας (ξανα)βρίσκει την ελεήμονα μεγαθυμία του ΚΟΡΥΦΑΙΟΥ Θεού του ΟΛΥΜΠΟΥ. “Κάθεται” ξανά στον ΘΡΟΝΟ του “πατέρα ανθρώπων και θεών”.
.
Η Αθηνά ΟΜΩΣ παραμένει η εκδικητική θεά που γνωρίζουμε. Αφήνοντας τον Όλυμπο, με την μορφή του Μέντορα, θα σταθεί δίπλα στον Οδυσσέα και τον Τηλέμαχο, ολοκληρώνοντας την εκδικητικότητά της.
.
Ο Ευπείθης, πατέρας του πρώτου νεκρού μνηστήρα ΑΝΤΙΝΟΟΥ, θα είναι ο τελευταίος νεκρός του έπους.
.
Ένας φόνος αχρείαστος. Γιατί αχρείαστος;
.
Από τα λόγια-διαμάντια του Δία στην κόρη του Αθηνά , θα απομονώσω μόνο ένα σημείο, για τις ανάγκες του σημερινού τίτλου:
.
“ΑΦΟΥ ο θείος Οδυσσέας ΤΙΜΩΡΗΣΕ τους άνομους μνηστήρες,
ΤΩΡΑ να δώσουν όρκους μεταξύ τους….”.
.
Απλά η Αθηνά, με την…άδεια και του Δία, θα μπορούσε να σταματήσει εγκαίρως την σύγκρουση. Όπως κάνει άλλωστε ΑΜΕΣΩΣ ΜΕΤΑ….!
.
Το ερώτημα είναι “ΓΙΑΤΙ ο ιδιοφυής ΟΜΗΡΟΣ, αφήνει την Αθηνά εκτεθειμένη
.
ΕΠΕΙΔΗ θέλει να πει και κάποια ακόμη πράγματα.
.
Οι τελευταίοι στίχοι της ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ θέτουν δύο ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΑΤΑ ζητήματα, ουσιαστικά ΑΛΥΤΑ μέχρι και σήμερα.
.
Θα τα δούμε προσεχώς ένα ένα.