25
Φεβ

Το μυστηριώδες νησί των Φαιάκων

Οι δύο διαφορετικές όψεις για το ΝΗΣΙ των ΦΑΙΑΚΩΝ:

1) Το νησί των Φαιάκων στα “Αργοναυτικά”
.
Στα “Αργοναυτικά” το νησί των Φαιάκων περιγράφεται ως συγκεκριμένος τόπος, ο οποίος παίζει σημαντικό ρόλο στην προώθηση της εξέλιξης του έργου (των Αργοναυτικών).
.

Η ΑΡΓΩ, επιστρέφοντας από την Κολχίδα με το Χρυσόμαλλο δέρας, καταφεύγει στην Σχερία (Φαίακες).

.
Είδαμε σε σύντομο βίντεο, πόσο καταλυτικός ήταν ο ρόλος του για τον ΙΑΣΟΝΑ και την ΜΗΔΕΙΑ, με τους νεότατους τότε βασιλιάδες των Φαιάκων, Αλκίνοο και Αρήτη, να “νομιμοποιούν” την σχέση τους.

(“ΑΡΓΟΝΑΥΤΙΚΑ. Στην Κέρκυρα η πρώτη νύχτα Ιάσονα-Μήδειας” δες σχετικό Βίντεο https://www.youtube.com › watch )

.

Η δεύτερη όψη του νησιού είναι εντελώς διαφορετική:
2) Το νησί των Φαιάκων στην Οδύσσεια: (30 χρόνια αργότερα… κατά πως γράφεται στα φιλμ)
.
Και στην Ομηρική Οδύσσεια το νησί περιγράφεται (παρουσιάζεται) επίσης ως άκρως απαραίτητο, για την οικονομία του έργου (διάσωση Οδυσσέα- Απόλογοι- φροντίδα ασφαλούς άφιξης στην Ιθάκη)
.
Ωστόσο συμβαίνουν και κάποια παράξενα, μπορεί να τα πει κάποιος, πράγματα. Ποια είναι αυτά (αναφέρω ενδεικτικά):
.

Το πρώτο:
Η παράταιρη και εντέλει αδιέξοδη σχέση Οδυσσέα- Ναυσικάς, πλην έντονα συναισθηματική….προβάλλεται άμεσα από τον Όμηρο, χωρίς μισόλογα και υπονοούμενα
.
Το δεύτερο:

Η Ναυσικά ΑΓΝΟΕΙΤΑΙ παντελώς από τον Οδυσσέα, στις μετέπειτα αφηγήσεις του. Δεν αναφέρει ούτε μία λέξη για την κόρη που τον έσωσε και της οποίας η ξεχωριστή ομορφιά (σύμφωνα με τις ευρηματικές περιγραφές του ίδιου=”θεών από κάλλος έχουσα”) δεν τον άφησε ασυγκίνητο.
.

Τρίτο:
Η αβεβαιότητα για την τύχη του ίδιου του νησιού. Βρίσκεται υπό την διαρκή απειλή του αποκλεισμού, ουσιαστικά της εξαφάνισης. Και όλ’ αυτά ΘΑ…συμβούν, ΑΜΕΣΩΣ μετά την αναχώρηση του Οδυσσέα.
.

Τέταρτο:
Το “ακαιρα” τολμηρό τραγούδι “υποδοχής”, προς τιμήν υποτίθεται του ξένου, από τον ΔΗΜΟΔΟΚΟ (μοιχεία Άρη-Αφροδίτης).
.
Αυτά (και όχι μόνο) τα παράξενα, είναι που μας κάνουν να αναρωτηθούμε: Τι τελικά μπορεί να σημαίνει η παρουσία του Οδυσσέα στην Σχερία και πώς εξηγούνται όσα περίεργα συμβαίνουν.

.

Να κάνω το ερώτημα πιο συγκεκριμένο:

Για ποιο λόγο ο Ποιητής “έφερε” τον Οδυσσέα στο νησί των Φαιάκων;
.
Πιστεύω ότι αξίζει να επιχειρηθεί μια απάντηση, αφού συνεκτιμηθούν αρκετά ακόμη στοιχεία. Παράξενα μεν, ανεξήγητα όχι, όπως θα δούμε.

Υ.Γ Όπως έγραψα και σε πρόσφατο σημείωμα “Τρωικός και Ιλιάδα. Από τον Μύθο στην Μυθοπλασία”, ο ΌΜΗΡΟΣ ιδιοφυώς διατηρεί μεν Ονόματα, Τοπωνύμια κλπ από τον Μύθο, ΑΛΛΑ τα πραγματεύεται με ΕΝΤΕΛΩΣ διαφορετικό τρόπο. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ: Η Κίρκη των “Αργοναυτικών” ουδεμία έχει σχέση με την Κίρκη της “Οδύσσειας”.

Αναζήτηση:
Ιστορικό
Νοέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
Newsletter
Εισάγετε το email σας:

   

Για μένα
Είμαι φιλόλογος. Αποφάσισα να δημιουργήσω προσωπική Ιστοσελίδα, στην οποία θα μπορώ να καταγράφω τις απόψεις μου.

Χρυσόστομος Τσιρίδης
Επισκεψιμότητα

85.990

© 2024 · Χρυσόστομος Τσιρίδης · Με την επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος. · Δημιουργία και Φιλοξενία by MANBIZ ISP