.
Όσοι δεν βαριούνται, ας επιχειρήσουν μία περιγραφή της εικόνας, με την τυπική Ελληνίδα μάνα (εποχής… Παπαδιαμάντη) στην….. δωρική κουζίνα της.
Θα διαπιστώσουν κάτι πολύ ενδιαφέρον: Ότι απαξιώνοντας γενιές και γενιές την ΟΜΙΛΟΥΜΕΝΗ γλώσσα μας, “απομακρυνθήκαμε” από την αυθεντική γλωσσική μας….. συνέχεια.
.
Κι αυτό γιατί (διότι):
Καθηλώσαμε τις “εν δυνάμει” ΜΟΝΑΔΙΚΕΣ ΑΡΕΤΕΣ της γλώσσας μας στην “αρχαία” μορφή τους, αγνοώντας ότι οι γλώσσες εξελίσσονται παράλληλα με την ζωή.
.
Να ποιοι είναι αυτοί που…. ΚΑΤΑΡΓΟΥΝ, έστω κι αν…… φορώντας το προσωπείο του αρχαιολάτρη.
.
Κατά συνέπεια:
Τα πράγματα ίσως είναι πολύ πιο απλά απ’ όσο νομίζουμε.
.
Όσο εμείς…. ασχολούμασταν με παρακειμένους και συντελεσμένους
μέλλοντες, οι άλλοι έριχναν στην αγορά τον ομιλούμενο λόγο τους, διεκδικώντας
ανάλογο γλωσσικό μερίδιο, το οποίο με τον καιρό εμφάνισαν ως κανονική….. μερίδα (η Αγγλική γλώσσα λ.χ είναι ήδη “διεθνής”).
.
Όσο τα Ελληνόπουλα “τυραννιόντουσαν” με τους “λελυκότες” και
τις “παρεληλακυίες” του “σχολικού” Τζάρτζανου, οι άλλοι πόνταραν στο άμεσο και συγχρονικά εύχρηστο και ΑΝΑΓΚΑΙΟ της επικοινωνίας
.
Με δυο λόγια:
Η αρχαία Ελληνική γλώσσα, αποσπασματικό και αδιέξοδο “ΑΥΤΟΥΣΙΟ μελέτημα” για το Ελληνόπουλο, ΑΝΤΙ της χρηστικής (!!!) διδασκαλίας της, για την τυπική και φωνητική ορθότητα και αρχική-βασική νοηματοδότηση της ΟΜΙΛΟΥΜΕΝΗΣ, φυσικής ΣΥΝΕΧΕΙάΣ της.
.
Δεν είναι μόνο αυτά. Έχουμε κι άλλα:
Οι προγενέστεροί μας, χαίρονταν…. αυτοπαγιδευόμενοι με τους μύθους
“έξω μαθαίνουν…” / οι άλλοι “δανείζονται” από εμάς / Να…. δεις τί καλά λόγια λένε για την γλώσσα μας… κλπ και μάλιστα τους χρησιμοποιούσαν ως άλλοθι….!
.
(Πόσες φορές έγραψα για τα παρακάτω δεν θυμάμαι):
Ότι… δηλαδή οι ξένοι ούτε “έμαθαν”, ούτε “μαθαίνουν”….. αρχαία Ελληνικά. Βεβαίως δανείζονται Ελληνικές λέξεις με την σέσουλα, αλλά τις… προσαρμόζουν στην ΔΙΚΗ τους γλώσσα (τύπο / φωνή/ νοηματοδότηση).
.
Ήξεραν πολύ καλά τί έκαναν και…. μπράβο τους και μαγκιά τους. Τον Ελληνικό Πολιτισμό χρειάζονται και αυτόν ΑΞΙΟΠΟΙΟΥΝ (!!!).
.
Μέσω της δικής τους γλώσσας ΠΛΕΟΝ, μελετούν (!) την μοναδική αρχαία μας Ελληνική Κληρονομιά και ΠΛΟΥΤΙΖΟΥΝ τον κόσμο τους.
.
Έτσι “μαθαίνουν” για τον Jupiter, τον… Olympus, κλπ με τον Σωκράτη να λέει….. στον Αμερικανό μαθητή aged as a learner (γηράσκω αεί διδασκόμενος) / the only thing I know is that I know nothing ή ο Άγγλος “μαθαίνει” ότι την Penelope πολιορκούν οι…. suitors.
.
Αυτά Ναι (!). ΕΙΝΑΙ αρχαίος Ελληνικός Πολιτισμός / ΔΕΝ είναι…. “αρχαία Ελληνικά”.
.
Όταν λοιπόν η Ελληνική
γλωσσική…. αγορά άρχισε να κατακλύζεται από
τα λατινοποιημένα αντιδάνεια (= δηλαδή “Ελληνικά…. αγνώριστα”), αρχίσαμε ξανά μανά την μιζέρια
των βαθυστόχαστων αναλύσεων του…. ανεξήγητου (!!!)
φαινομένου.
.
Ευτυχώς να λέμε που η καθιέρωση, έστω στο παρά 5, της ΟΜΙΛΟΥΜΕΝΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ, ακριβώς επειδή είναι μητρική γλώσσα ψυχής και αυθεντικών συναισθημάτων για το Ελληνόπουλο, αποκαθιστά σταδιακά τα πράγματα και επανέρχονται οι διακριτοί ρόλοι του Ελληνικού από το ξένο.
.
Τώρα υπάρχουν, τουλάχιστον ισότιμα, αντίρροπες δυνάμεις. Στην γοητεία και τον μιμητισμό του “ξένου”, αντιπαρατίθεται η ΔΥΝΑΜΗ και δυναμική του γνήσιου ομιλούμενου, συνεχούς και συνεχιζόμενου (!!!) από αρχαιοτάτων, Ελληνικού λόγου.
.
Το Ελληνόπουλο ξαναβρίσκει και υιοθετεί όλο και περισσότερο, τις Ελληνικές “επικαιροποιημένες” “ζώσες” λέξεις για τις ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ανάγκες έκφρασής του.
.