Το Βίντεο και σε κείμενο για απλή ανάγνωση.
Video link
Το ΒΙΝΤΕΟ επαναδημοσιεύεται με ΥΠΟΤΙΤΛΟΥΣ. Προηγούμενη επισκεψιμότητα 655. Για εκατοντάδες λέξεων, η εμμονή στην ετυμολόγηση, ίσως λειτουργεί αρνητικά στην διδασκαλία της γλώσσας. Ας αφήσουμε την… (υπερ)ετυμολόγηση στους Γλωσσολόγους. Ξέρουν καλύτερα. Είναι ο δικός τους χώρος.
Αυτό προσωπικά πιστεύω. Τα παραδείγματα (πρόσφατος, λιπαρός) που αναφέρω στο ΒΙΝΤΕΟ είναι ενδεικτικότατα, με δεδομένο ότι οι ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ, στον χρόνο, λέξεων της Ομιλούμενης, είναι σε αρκετές περιπτώσεις δυσεπισκόπητες έως…απρόβλεπτες και ανεξήγητες. Και δεν εννοώ μόνο τα ΤΥΠΙΚΑ μιας ετυμολόγησης.
Λ.χ Γιατί “ποντοπόρο” το πλοίο – “θαλασσοπόρος” ο καπετάνιος; / Γιατί επιλέχθηκε για τους Ιεράρχες- Μητροπολίτες η λέξη “επίσκοπος” που… ετυμολογικώς δεν είναι και τόσο κατάλληλη (Ομηριστί κατάσκοπος). Σήμερα βέβαια η λέξη είναι απολύτως καταξιωμένη με το νόημα που της έδωσε η Ομιλούμενη.
Το Βίντεο με υπότιτλους που ακολουθεί και το συνοδευτικό κείμενο στο youtube, κάνουν σαφές αυτό που γράφω παραπάνω.