Οδυσσέας -Καλυψώ (πίνακας του Μπέκμαν Μαξ).
Όμηρος: Τα ερωτικά της Ιλιάδας και της Οδύσσειας ( 2)
Είδαμε στο πρώτο κάπως εκτεταμένο “εισαγωγικό” για τον ΕΡΩΤΙΚΟ ΛΟΓΟ στον Όμηρο, ότι η “ΓΥΝΑΙΚΑ” αντιμετωπίζεται ως ένα…. ιδοκτησιακό “αναλώσιμο” του άνδρα- ιδιοκτήτη.
.
(ΟΛΑ ΑΥΤΑ ο ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΗΣ Ποιητής θα τα “υπονομεύσει” και εντέλει θα τα ακυρώσει).
.
Προς το…. παρόν:
Ο έρωτας-σεξ είναι “προνομία” ανδρική. Είναι (εναπόκειται) στην απόλυτη “επιλογή” του με “ποιαν” θα…. κοιμηθεί , “πότε”, “πού” και “πώς”.
.
Ερωτήσεις- απαντήσεις
.
1) Άρα “άπιστοι” άνδρες δεν υπάρχουν, εστω κι αν…. ξενοκοιμούνται (!)
.
Τυπικά όχι. Σύμφωνα με τα Ομηρικά “ΘΕΜΙΣΤΙΑ” (= άτυπο, άγραφο νόμο)
ο….ΤΟΤΕ νόμος “περί….. ευθύνης ανδρών” οδηγούσε σε….. άμεση παραγραφή.
.
(δες ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ: “Ομηρος: Σκήπτρον ηδέ θέμιστες=εξουσία και δικαιοσύνη”).
.
2) Παρά το χιούμορ, αυτό σημαίνει τί;
.
… σημαίνει ότι η απιστία είναι αποκλειστικά μόνο γυναικείο “αμάρτημα”.
Κατά βάση αφορά (σ)την επίσημη (νόμιμη) σύζυγο. Αλλά εξίσου, έστω και σε διαφορετική σχέση, αφορά και τις σκλαβες.
.
3) Τελικά μέχρι πού έφτανε η “εξουσία” του άντρα αφέντη πάνω στις σκλάβες,
(πέρα από το… κρεβάτωμα εννοείται);
.
Ενδιαφέρουσα ερώτηση για το επόμενο σημείωμα.
Για τώρα θα πούμε μόνο: Ο, τι γίνεται με ΕΓΚΡΙΣΗ και ΕΝΤΟΛΗ του άνδρα- ιδιοκτήτη
θεωρείται “νόμιμο και ηθικό”.
Ακόμη κι όταν επρόκειτο για ζωή και θάνατο (!),
ακόμη κι όταν επρόκειτο για “ερωτική φιλοξενία”
που προσφερόταν σε εκλεκτούς “ξείνους”=φιλοξενούμενους στην διάρκεια των “θερμών λουτρών”.