.
Όπως ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ από την ΙΛΙΑΔΑ και την ΟΔΥΣΣΕΙΑ δηλαδή, της Γης….οι αδικημένοι, θεωρούνταν και ΗΤΑΝ:
.
Ο επαίτης,
ο δούλος,
ο ατίμητος (ανυπόληπτος, εξευτελισμένος),
ο μετανάστης,
ο ανέστιος (χωρίς δικό του σπίτι άρα και χωρίς πατρίδα),
ο νόθος,
ο φτωχός, ο εξόριστος ή αυτοεξόριστος, εξαιτίας λ.χ
ενδο-οικογενειακής βίας,
ο ξενοδουλευτής (όχι ακριβώς δούλος/ ο δουλοπρεπής
“θητευέμεναι…άλλω” είναι η Ομηρική έκφραση, ο…λακές, ο ραγιάς, “δουλοσύνη ανέχεσθαι”),
ο άκληρος γονιός,
ο “αλητεύων”(μόνος περιφερόμενος,
άσκοπα, χωρίς προοπτική),
ο ανέραστος,
ο απατημένος σύζυγος κλπ
.
Ούτε λίγοι είναι, αλλά ΠΡΟΠΑΝΤΩΝ ούτε και ξενίζουν τον σημερινό άνθρωπο.
.
ΠΑΡΟΤΙ:
Στον Όμηρο οι όροι δεν έχουν ακριβώς την σημερινή σημασία,
ούτε και εξηγούνται πάντα με βάση το ΤΑΞΙΚΟ σχήμα λ.χ “δούλος / ελεύθερος”
ή τις μυθολογικές σχηματοποιήσεις λ.χ “καλός-κακός”
.
Μόνο μέσα από την ΟΜΗΡΙΚΗ Περιπέτεια των λέξεων, θα τεκμηριώσουμε
το ΤΟΤΕ νόημά τους και θα έχουμε μια αντικειμενική συγκριτική εικόνα
με το σήμερα
.
Λ.χ μπορεί οι όροι (λέξεις) αλητεύων / μετανάστης / ανέστιος /επαίτης /
εξόριστος κλπ να φαίνονται “συνώνυμες”, αλλά στον Ομηρική Μυθοπλασία
(όχι…μυθολογία) έχουν τις σαφείς διαφοροποιήσεις τους.
.
Για παράδειγμα: Οι σύντροφοι του Οδυσσέα είναι (χαρακτηρίζονται ως ) αλητεύοντες
στην Θρινακία, αλλά δεν είναι ανέστιοι, εξόριστοι, επαίτες…
.
Ούτε όλοι οι επαίτες είναι….αναξιοπαθείς, αδικημένοι.
.
Τα Ομηρικά παγκόσμια αριστουργήματα είναι ΣΠΟΥΔΕΣ-ΤΟΜΕΣ
ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΓΝΩΣΙΑΣ
Ενδεικτικό το βίντεο “Στατιστικά του Τρωικού πολέμου”, με υπότιτλους, αλλά και σε συνεχόμενο κείμενο, για συνολική ανάγνωση.
Video link