Ο Όμηρος δεν ήταν ένας “απλός” αοιδός ή ένας συνήθης ραψωδός .
“With the humanized the Greek myth (Greek Mythology) by Homer ,opens the road of Western humanism ….” Albin Lesky
“….Με την εξανθρώπιση του Ελληνικού Μύθου από τον Όμηρο , βρίσκει την αρχή του ο δρόμος της Παγκόσμιας ανθρωπιάς…..“!!! ( Albin Lesky )
Indeed, Homer receives a primitive mythological material violence and sex!
Πράγματι ο Όμηρος γίνεται αποδέκτης ενός ΧΑΩΔΟΥΣ , απίθανης ΑΓΡΙΟΤΗΤΑΣ , σεξουαλικής ,σε μέγιστο ποσοστό , Μυθολογικού υλικού !
Για να προσεγγίσουμε σωστά τα Ομηρικά Έπη , Ιλιάδα και Οδύσσεια , χρειάζεται – ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ (!) πρωτίστως να δούμε “τί …κληρονόμησε” ο Όμηρος . Έτσι μόνο θα αποτιμήσουμε την τιτάνια προσπάθεια του διανοητή-λογοτέχνη Ομήρου , να αναμορφώσει , να βάλει τάξη σ’αυτήν την χαοτική κληρονομιά και να την μετουσιώσει σε ΥΠΟΣΤΡΩΜΑ της Εληνικής Σκέψης , Τέχνης και Αγωγής !!! Και έτσι μόνο θα αποτιμήσουμε την συνεισφορά του ιδιοφυούς δημιουργού στον Παγκόσμιο Πολιτισμό.
In Homer, the myths of wild instincts and the sexual primitivism are translated – transformed into speech emotional and character-Art!
Only in this way ,Homeric poetry becomes the basis, the substrate of the Greek art !
Με πρώτο τον Όμηρο , οι μύθοι των άγριων ενστίκτων , του ιδιωτισμού, του ευθύγραμμου πρωτογονισμού και των μεταφορικών Θρησκευτικών σχημάτων : α)μετασχηματίζονται σε λόγο συγκινησιακό , β) νοηματοδοτούν μια μεγάλη γκάμα ΧΑΡΑΚΤΗΡΩΝ ( !!!) , γ) καθώς και μια πρωτόφαντη αίσθηση λεπτότατων σχέσεων και συμπεριφορών . Ακόμα και οι “πρωτόγονοι” θεοί των μύθων , κατεβαίνουν στην Γη , συνυπάρχουν με τον άνθρωπο , δοκιμάζουν και δοκιμάζονται .
Και όλ’αυτά , να το ΞΑΝΑΠΟΥΜΕ , με όχημα την ανθρώπινη σεξουαλικότητα , η επιλογή της οποίας ήταν αναπόφευκτη για τον Όμηρο ! Πράγμα που εξηγεί γιατί ο ερωτισμός είναι δομικό και δραματουργικό στοιχείο στα Ομηρικά Έπη!
Την ανθρώπινη σεξουαλικότητα επιλέγει , ο ΛΟΓΟΤΕΧΝΗΣ Όμηρος ως δραματουργική βάση των αριστουργημάτων του , της Ιλιάδας και της Οδύσσειας και μέσω αυτών θεμελιώνει τις αρχές της Δημοκρατίας ,της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και ελευθερίας !
Έχουμε πάντα κατά νου πως οτιδήποτε “γράφει” ο ΛΟΓΟΤΕΧΝΗΣ Όμηρος , υπηρετεί την ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ και μόνο των έργων του . Κατά συνέπεια , η όποια ερωτική αναφορά ,όσο τολμηρή και “ανήθικη” κι αν φαίνεται , δεν είναι “χυδαία” .
Αντίθετα φέρει την “ιερότητα” της δημιουργίας ……
Απαραίτητη και μια ενδεικτική μαρτυρία-τεκμηρίωση για τις συνθήκες υπό τις οποίες «έγραφε» (συνέθετε) ο Όμηρος :
« Οι προσωπικές κρίσεις του Ομήρου είναι σχεδόν πάντα κρυμμένες πίσω από υπονοούμενα και η ηθική του απευθύνεται πιο πολύ στο αίσθημα και λιγότερο στο νου….ο Όμηρος συνέθετε για την αυλή των Μυκηναίων δεσποτών ,που απολάμβαναν αφηγήσεις για το ηρωικό παρελθόν , ενώ δεν είχαν καμιά διάθεση να πάρουν μαθήματα ηθικής συμπεριφοράς από έναν…. ποιητή» C. BOWRA
“personal attacks -views of Homer , was almost always hidden behind innuendoes….Mycenaeans enjoyed about the heroic past , but did not want to take moral lessons from …..a poet….” C. Bowra
for example: the nude in the Homeric epics, male impotence, illicit sex, sexual hospitality, casual-instant sex, premarital sex,
unexpected sex, love to camp, warm baths, rape in the Homeric epics, erotic stimulants, marital infidelity (adultery), the virginal hymen, homosexuality, oral challenge of Sirens ….
Η τεκμηρίωση θα γίνεται πάντα με βάση τους αυθεντικούς στίχους του Ομήρου: Ενδεικτικά : ” Κίρκη , πώς θέλεις ν’ανέβω τώρα στο κρεβατι σου , και μόλις γδυθώ , τον ανδρισμό μου πάρεις…” ( “όφρα γυμνωθέντα , ανήνορα θείης”) ( Οδ. κ 300 )
“Circe, I fear climb in your bed, because once undress , I will lose my masculinity” .
Σημείωση : Σε άλλη σελίδα , δίνεται ενδεικτικά μια συνοπτική , προς το παρόν , λίστα με την θεματική των Ερωτικών του Ομήρου : ” Όμηρος . Λίστα των Ερωτικών Ιλιάδας και Οδύσσειας” ( Homer. summary list of love of the Iliad and the Odyssey )