«Ρίζωμα και ξερίζωμα: να τι είναι η νοσταλγία».
Barbara Cassin . (στο ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ)
Μια ΑΛΛΗ οπτική για το “ριζωμένο κρεβάτι του Οδυσσέα”.
Για όσους θέλουν.
.
Σέβομαι την άποψη,
Εγώ όμως θα γράψω τα δικά μου:
Τί συμβολίζει λοιπόν το “αμετακίνητο” ΚΡΕΒΑΤΙ-πατέντα του ΟΔΥΣΣΕΑ
.
Η εντελώς προσωπική κατασκευή: Το δυσκίνητο,
σχεδόν “καρφωμένο” ΣΥΖΥΓΙΚΟ κρεβάτι στην Ιθάκη.
Πέρα από το ότι αναφέρεται με την λογική και τον ρόλο “ζώνης αγνότητας”
(Ποιος τόλμησε, γυναίκα, να μετακινήσει το κρεβάτι μου; Αν έγινε κάτι τέτοιο,
αυτό σημαίνει…. απιστία), ο Όμηρος άμεσα δεν… το αξιολογεί.
.
Αυτό όμως δεν εμποδίζει εμάς να σκεφτούμε κι άλλα τινά, ως προς τον χαρακτήρα
του Οδυσσέα:
.
Ας ξεκινήσουμε από την ανθρώπινη (την μοναδική) πλευρά: Ε Γ Ω το έκανα.
.
Τα ρ’ αυτός (!) εποίειν (ψ 178), το δ’ εγώ (!) κάμον ψ 189= Ε Γ Ω το έκανα.
Η εύλογη χαρά της κατασκευής, η περηφάνια (Εγώ το έκανα), πέρα από το κοπιράιτ.
Τί άλλο όμως ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ το “αμετακίνητο” κρεβάτι:
.
1) Ιδιοκτησιακή αντίληψη: Είναι και ΘΑ… είναι ΔΙΚΟ μου.
Έβαλα την…. προσωπική μου σφραγίδα…!
.
2) αυταρχικό και ισχυρογνώμονα χαρακτήρα:
Μονος το σκέφτηκε…. το κατασκεύασε. Δεν ζήτησε μια άλλη γνώμη,
ας πούμε της γυναίκας του. Της το επέβαλε…!
3) οπισθοδρομική νοοτροπία
4) καχυποψία απέναντι στο νεότερο
5) άρνηση της Α Ν Α Γ Κ Η Σ (!!!) για ανανέωση των πραγμάτων
6) Αδυναμία ακόμη και για μια έστω μετακίνηση -αλλαγή
για μια Α Λ Λ Η ενδεχομένως “ΔΙΕΥΘΕΤΗΣΗ” των πραγμάτων.
Βλέπουμε λοιπόν ότι το κρεβάτι- πατέντα του Οδυσσέα
πέρα από τον δραματουργικό ρόλο “προώθησης του μύθου”,
όπως λέμε (συμβάλλει στην ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ των συζύγων)
είναι αποκαλυπτικότατο για τον Χαρακτήρα και την συμπεριφορά του:
.
Επιστρέφοντας, 20 (ΕΙΚΟΣΙ) Χρόνια ΜΕΤΑ, είχε την Α Π Α Ι Τ Η Σ Η,
να βρει….. πράγματα και ανθρώπους, Ο Π Ω Σ α κ ρ ι β ώ ς (!!!!!) τα άφησε.
.
Ό, τι “ΑΛΛΑΞΕ” το…. συνέτριψε….!
Η Οδύσσεια ΑΚΡΙΒΩΣ είναι η “διαφωνία” του ΟΜΗΡΟΥ σε μια τέτοια ΠΟΛΙΤΙΚΗ και ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ προοπτική…..!