Το παρόν σημείωμα, πέρα από την θεματική του, ας θεωρηθεί και ένα ελάχιστο “στην μνήμη” του καθηγητή Θεοφάνη Κακριδή, που “έφυγε” πρόσφατα (8-1-2019).
.
Θεωρώ τιμή μου την χειρόγραφη απάντησή του σε μια εργασία που του έστειλα το 1993 και σε σύντομο διάστημα είχα απάντηση.
.
Θέμα της εργασίας μου εκείνης ήταν εάν η δομή της ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ στηρίζεται σε έναν ΜόΝΟ, τον “Οδυσσεϊκό άξονα” (Οδυσσέας αναμενόμενος- Οδυσσέας επιστρέφων- Οδυσσέας εκδικούμενος) ή εάν με τις… αιρετικές ερωτήσεις του γερο-Αιγύπτιου, ο Όμηρος εγκαινιάζει έναν δεύτερο, παράλληλο πλην αντίπαλο άξονα. Περισσότερα κάποια άλλη φορά.
.
Δημοσιεύω την απάντησή του (1993), όχι μόνο γιατί εγκρίνει και….. “λέει καλά λόγια” για την εργασία, αλλά και γιατί, ως άποψη (έστω σύντομη) ενός έγκριτου σημαντικού φιλολόγου- Ομηριστή, μπορεί να είναι χρήσιμη για τον καθένα που ενδιαφέρεται σχετικά.
.
Ο κύριος λόγος όμως είναι ότι έχει (ή θεωρώ εγώ ότι έχει) σχέση με το θέμα. Διαβάζουμε λ.χ “Ο Αιγύπτιος είναι ε π ι ν ό η σ η του ποιητή της Οδύσσειας, για να υπηρετήσει συγκεκριμένους ποιητικούς στόχους”. Θα τα δούμε σε επόμενο σημείωμα.
.
Τίποτε περισσότερο για τώρα. Τον γερο-Ιθακήσιο με το (όπως προσωπικά πιστεύω) προσωνύμιο “Αιγύπτιος” τον βρίσκουμε στο ξεκίνημα της ραψωδίας β’ της Οδύσσειας.
.
Η χειρόγραφη επιστολή-απάντηση του Φάνη Κακριδή:
.
.