Ξεκινώ από την διαπίστωση ότι (πρέπει να) υπήρχε ανεπτυγμένη τεχνολογία την εποχή του Ομήρου. Οι περιγραφές του Έλληνα Ποιητή, δεν αφήνουν αμφιβολία γι’ αυτό. Δηλαδή ως προς τις ΓΝΩΣΕΙΣ (ή την ΕΝΗΜΕΡΩΣή) του, στα Μαθηματικά, στην Ιατρική, την Αστρονομία, στους “νόμους” της ΦΥΣΙΚΗΣ κλπ.
.
Λόγου χάρη μήκος κουπιών= ταχύτητα πλοίων / ιδιότητες υλικών / αναλογία μίξης=καλύτερο αποτέλεσμα / επιλογή υλικών και υπολογισμένη σειρά στρώσεων=ανθεκτικότερη κατασκευή-διαστρωμάτωση / φορά χτυπήματος=βαρύτητα τραύματος / είδος φαρμάκου-βότανου=διαφορετική επίδραση-θεραπευτική ιδιότητα…..!
ΑΛΛΑ μέχρι ένα σημείο (αυτό ας το προσέξουμε) και προπάντων με υπόψη και τα παρακάτω, για να ΜΗΝ ΑΝΑΖΗΤΟΥΜΕ σημερινή, (υπερ)σύγχρονη ΕΠΙΣΤΗΜΟΣΥΝΗ στις Ομηρικές περιγραφές (επινοήσεις).
.
Όπως δεν εκλογικεύουμε με επιστημονικούς όρους την ικανότητα της Ελένης να… γνωρίζει πόσοι και ποιοι ακριβώς βρίσκονται μέσα στον ΔΟΥΡΕΙΟ ΙΠΠΟ και να μιμείται τις φωνές των συζύγων τους, με τόση πειθώ, ώστε ο… αφελής ΜΕΝΕΛΑΟΣ ήταν έτοιμος να… βγει έξω από τον Δούρειο και να φωνάξει “Ναι, εδώ είμαστε” (Οδ. ραψ. δ). Η θεϊκή “μαντική” ικανότητα της Ελένης, ΑΚΥΡΩΝΕΙ την επιστημονική εκλογίκευση.
.
Όπως δεν αναζητούμε κάποιο σπάνιο αστρονομικό γεγονός και δεν εκλογικεύουμε την ΠΑΡΑΤΑΣΗ της ΝΥΧΤΑΣ από την Αθηνά, προκειμένου ο Οδυσσέας και η Πηνελόπη να απολαύσουν την πρώτη μετά από 20 χρόνια ερωτική τους συνεύρεση και συνάντηση. Αποδεχόμαστε τις υπερφυσικές δυνατότητες της έννοιας “ΘΕΟΣ”.
.
Όπως δεν αναζητούμε σύγχρονες ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ εξηγήσεις (λ.χ του τύπου “πείραμα Φιλαδέλφειας” και…Ενοποιήσεις πεδίων…) για τον “μαγικό” σκούφο (κυνέη) που κάνει ΑΟΡΑΤΟ τον άνθρωπο που τον φοράει. Και σ’ αυτήν την περίπτωση είναι αρκετή η γενική και απροσδιόριστη παραδοχή “μυστηριωδών- ΘΕΪΚΩΝ” δυνάμεων. Κι εκεί σταματάμε.
.
Αλλού τελικά το ΜΕΓΑΛΕΙΟ του ΟΜΗΡΟΥ, στο οποίο και πρέπει να εστιάζουμε:
.
Προσωπικά πιστεύω ότι στον Όμηρο υπάρχει προηγμένη υψηλή “ΣΚΕΨΗ”, ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ, ΟΡΑΜΑ ενός ποιοτικού ΑΝΩΤΕΡΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, σχεδόν στο σύνολο της ανθρώπινης δραστηριότητας (από τις απλές κατασκευές, την κοινωνική και πολιτική συμπεριφορά, μέχρι την περιγραφή φυσικών φαινομένων, Ιατρικής κλπ), η οποία ΟΜΩΣ μέσα στον χρόνο θα βρει την ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ- ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ της υποδομή και ορολογία.
Να το πω ακόμη πιο απλά και πάντα με παραδειγματικό τρόπο. Ο ιδιοφυής Έλληνας Ποιητής θα περιγράψει(!) την “αμβροσία” και τις ιδιότητες που έχει (επινόηση ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΙΣΗΣ με την έννοια της θεϊκής αθανασίας), ΜΗΝ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ όμως να μας δώσει και την…χημική σύνθεση.
Ή θα περιγράψει μιαν έκλειψη Ηλίου (Οδύσσεια υ), αλλά δεν θα εξηγήσει το φαινόμενο (λ.χ παρεμβολή Σελήνης κλπ)
Την εποχή του Ομήρου, δεν υπάρχουν ΑΚΟΜΗ, παρόμοιες δυνατότητες. ΊΣΩΣ και να μην ενδιαφέρουν καν τον Ποιητή(!).
.
Ως προς τα Πλοία. Την ΘΕΪΚΟΤΗΤΑ των πλοίων, η οποία θα…ακύρωνε τις (σημερινές) επιστημονικές αναζητήσεις, ο ΌΜΗΡΟΣ την ΥΠΟΝΟΕΙ (!) μόνο μία φορά και μετά την “ξεχνάει”. Έτσι οι απίστευτες ιδιότητες των πλοίων εμφανίζονται ως προηγμένες τεχνολογικές επινοήσεις των “ναυσικλυτών” Φαιάκων.
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ