.
Ο Ομπάμα και η Ελληνική γλώσσα.
.
Γράφτηκαν και γράφονται (ακόμη) πολλά και διάφορα για την επίσκεψη
του Αμερικανού Προέδρου Ομπάμα στην Ελλάδα.
Γράφτηκαν και γράφονται (ακόμη) πολλά και διάφορα για την επίσκεψη
του Αμερικανού Προέδρου Ομπάμα στην Ελλάδα.
.
“Ήρθε να δώσει”, “Ήρθε να πάρει”, “Ήρθε έτσι, για το προσωπικό ίματς”
και άλλα…!
.
Είναι δίκαιο ωστόσο να αναγνωρίσουμε ότι ο Αμερικανός Πρόεδρος
διέθεσε εαυτόν για μια λαμπρή, φωτεινή προβολή του Ελληνισμού
σε όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη μας.
.
και άλλα…!
.
Είναι δίκαιο ωστόσο να αναγνωρίσουμε ότι ο Αμερικανός Πρόεδρος
διέθεσε εαυτόν για μια λαμπρή, φωτεινή προβολή του Ελληνισμού
σε όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη μας.
.
Εγώ θέλω να σταθώ σε μια παράμετρο αυτής της επίσκεψης .
(κάτι και σαν….. προσωπική δικαίωση, σε πρόσφατο άρθρο μου, για την επικαιροποίηση των…. “αρχαίων” μας).
.
.
Ο Ομπάμα και η Ελληνική γλώσσα.
.
Ο ΟΜΠΑΜΑ επικαιροποίησε το παρελθόν μας. Η Αρχαία Ελλάδα με
επικαιροποιημένους όρους. Η αρχαία Ελλάδα ζει, παρεμβαίνει στο σήμερα.
.
Δεν είναι ένα απόμακρο μαγικό πακέτο “περίεργων τύπων και λέξεων”,
όπως και όσο εμείς το καταχωνιάζουμε, ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΟΝΤΑΣ, ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗΣ
αρμοδιότητας, παρωχημένες μορφές της … “τας ρίζας και τα σπέρματα των ριζών”,
στις σχολικές αίθουσες.
.
Άνετος, φυσικός σημερινός, ο “ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ” λόγος του…. Αμερικανού.
.
Ο ΟΜΠΑΜΑ επικαιροποίησε το παρελθόν μας. Η Αρχαία Ελλάδα με
επικαιροποιημένους όρους. Η αρχαία Ελλάδα ζει, παρεμβαίνει στο σήμερα.
.
Δεν είναι ένα απόμακρο μαγικό πακέτο “περίεργων τύπων και λέξεων”,
όπως και όσο εμείς το καταχωνιάζουμε, ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΟΝΤΑΣ, ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗΣ
αρμοδιότητας, παρωχημένες μορφές της … “τας ρίζας και τα σπέρματα των ριζών”,
στις σχολικές αίθουσες.
.
Άνετος, φυσικός σημερινός, ο “ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ” λόγος του…. Αμερικανού.
.
Λέξεις- έννοιες ΑΝΟΙΚΤΕΣ στις σημερινές προσλαμβάνουσες του σημερινού
ανθρώπου…!
.
ανθρώπου…!
.
Δίπλα στον (εξ)οστρακισμό, τα λάθη ανασφάλειας των σύγχρονων δημοκρατιών
(και όχι η μαρτυρική ΑΠΟΣΤΗΘΙΣΗ των… “κανόνων έγκλισης” και το
“αριστερόστροφο της βαρείας”).
(και όχι η μαρτυρική ΑΠΟΣΤΗΘΙΣΗ των… “κανόνων έγκλισης” και το
“αριστερόστροφο της βαρείας”).
.
Δίπλα στον “δημαγωγό”, ο λαϊκιστής της σήμερον (και όχι η λίστα με τα….
“αισθήσεως και γνώσεως σημαντικά ρήματα” και το “δεξιόστροφο της οξείας”).
Δίπλα στον “δημαγωγό”, ο λαϊκιστής της σήμερον (και όχι η λίστα με τα….
“αισθήσεως και γνώσεως σημαντικά ρήματα” και το “δεξιόστροφο της οξείας”).
.
Δίπλα στην “ξενηλασία”, ο προβληματισμός για τα ποικίλα φοβικά σύνδρομα
(και όχι η κλίση των εις…. “–μι” ρημάτων).
.
Δίπλα στην “ξενηλασία”, ο προβληματισμός για τα ποικίλα φοβικά σύνδρομα
(και όχι η κλίση των εις…. “–μι” ρημάτων).
.
Και τώρα η ερώτηση (συντελεσμένης και μπορετής) υπόθεσης:
.
Αν την επικαιροποίηση ΜΠΟΡΕΙ να την κάνει ο Αμερικανός, ο Γάλλος, ο Ρώσος, ο
Άγγλος, ο Γερμανός….. στην ΔΙΚΗ του γλώσσα, ΠΟΣΟ ΑΥΤΟΔΙΚΑΙΑ Μ Π Ο Ρ Ε Ι να την
κάνει ο…. φυσικός Απόγονος και Συνεχιστής των προγονικών του ΑΚΟΥΣΜΑΤΩΝ,
ΈΛΛΗΝΑΣ, που στα 5-6 χρόνια του πρωτομπαίνει στην σχολική αίθουσα,
έχοντας ήδη “ΠΡΟΙΚΑ” από την μητέρα του το μεγαλύτερο μέρος της γλώσσας
του Ομήρου;
.
.
Αν την επικαιροποίηση ΜΠΟΡΕΙ να την κάνει ο Αμερικανός, ο Γάλλος, ο Ρώσος, ο
Άγγλος, ο Γερμανός….. στην ΔΙΚΗ του γλώσσα, ΠΟΣΟ ΑΥΤΟΔΙΚΑΙΑ Μ Π Ο Ρ Ε Ι να την
κάνει ο…. φυσικός Απόγονος και Συνεχιστής των προγονικών του ΑΚΟΥΣΜΑΤΩΝ,
ΈΛΛΗΝΑΣ, που στα 5-6 χρόνια του πρωτομπαίνει στην σχολική αίθουσα,
έχοντας ήδη “ΠΡΟΙΚΑ” από την μητέρα του το μεγαλύτερο μέρος της γλώσσας
του Ομήρου;
.
Πόσο αδικήσαμε την…. ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΤΗΤΑ της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ γλώσσα μας,
υποχρεωνοντάς την (από τους Αττικιστές μέχρι τους Μιστριώτηδες και τους Τζάρτζανους) να ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ τις μοναδικές ΑΡΕΤΕΣ και διαχρονικές(!!!) ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ
της, Μ Ε Σ Ω(!!!!!!!!!) των ΞΕΝΩΝ γλωσσών.
υποχρεωνοντάς την (από τους Αττικιστές μέχρι τους Μιστριώτηδες και τους Τζάρτζανους) να ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ τις μοναδικές ΑΡΕΤΕΣ και διαχρονικές(!!!) ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ
της, Μ Ε Σ Ω(!!!!!!!!!) των ΞΕΝΩΝ γλωσσών.
.
(Εδώ εμείς, όπως έγραφα σε άλλο πρόσφατο σημείωμα, ΜΕΤΡΑΜΕ με περισσή
περηφάνια πόσες λέξεις….δώκαμε στους ξένους. Μέχρι εκεί).
.
Κι όλα αυτά ΜΗΝ και….. “καταργηθεί” το…. εξελώεν, το…. συνηχθέσθησαν,
το ωήθη και….. η γραυς….!
.
Και τί (ζωή) θα κάνουμε χωρίς την…. “γραυν”….!
περηφάνια πόσες λέξεις….δώκαμε στους ξένους. Μέχρι εκεί).
.
Κι όλα αυτά ΜΗΝ και….. “καταργηθεί” το…. εξελώεν, το…. συνηχθέσθησαν,
το ωήθη και….. η γραυς….!
.
Και τί (ζωή) θα κάνουμε χωρίς την…. “γραυν”….!