.
Με πόσες ΣΑΦΕΙΣ τεχνικές λεπτομέρειες ο ΌΜΗΡΟΣ περιγράφει μια απλή ΣΥΝΗΘΗ κίνηση της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ:
“βῆ ῥ᾽ ἴμεν ἐκ θαλάμοιο, θύρην δ᾽ ἐπέρυσσε κορώνῃ
ἀργυρέῃ, ἐπὶ δὲ κληῗδ᾽ ἐτάνυσσεν ἱμάντι” (Οδύσσεια, ραψ.α 441-442)/ (σημείωση).
.
Ο μαθηματικός Όμηρος, δεν φαίνεται μόνο από τους άμεσους και έμμεσους ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥΣ πληθυσμών (θα επαναδημοσιευθούν με υπότιτλους, δύο σχετικά βίντεο που έκανα: “Πόσοι ήταν οι Τρώες” / “ο πληθυσμός της Ομηρικής Ιθάκης”, που ήδη είναι στο youtube),
την αρίθμηση πλοίων συνολικά (1.186),
έμμεσα την χωρητικότητά τους (50 έως 120 άτομα)
την….χρονομέτρηση αποστάσεων
τον αριθμό (29) των Ελληνικών πόλεων-βασιλείων που συμμετείχαν στα ΤΡΩΙΚΑ, με συγκεκριμένο αριθμό πλοίων….κλπ
.
Ο μαθηματικός, ο τεχνοκράτης Όμηρος, χωρίς να… “ξεχνάει” ότι τα έργα του, η ΙΛΙΑΔΑ και η ΟΔΥΣΣΕΙΑ, είναι ένα ανεπανάληπτο ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ-ΑΙΣΘΗΤΙΚΟ θαύμα της Ελληνικής Γλώσσας,
φαίνεται ακόμη από τον λεπτομερή προσδιορισμό της θέσης- τάξης των Πραγμάτων:
λ.χ παράταξη Ελληνικών πλοίων στα παράλια της Τροίας, κάνει
σχεδόν ακριβή απογραφή του ζωικού κεφαλαίου και των
ποιμνιοστασίων του Οδυσσέα, δίνει συγκεκριμένο αριθμό (108) και την κατά τόπους προέλευση-καταγωγή των μνηστήρων, περιγράφει την αρχιτεκτονική δομή- διαρρύθμιση χώρων κλπ των κτισμάτων και άλλα κυριολεκτικά ατελείωτα…!
.
Σημείωση: Ο Όμηρος αφιερώνει δύο (2) σχεδόν στίχους στον τρόπο-τεχνική κλεισίματος μιας πόρτας:
“Ύστερα βγήκε από την κάμαρη, την πόρτα τράβηξε από την ασημένια της λαβή και κλείδωσε, σέρνοντας από το λουρί τον σύρτη”.
ΠΟΙΗΣΗ και ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ. Ποίηση(=αργές προσεχτικές κινήσεις σεβασμού της Ευρύκλειας “μαίας”=”μάνας” προς τον Τηλέμαχο) και συγχρόνως Ρεαλιστική γλώσσα.
Υ.Γ Τώρα πώς εμείς μετατρέψαμε αυτήν την σαφή, απλή παραδειγματική Ελληνική γλώσσα, σε…. ασαφή εννοιολογήματα, ειλικρινά δεν το γνωρίζω. Διαβάζεις ολόκληρες σελίδες και δεν συγκρατείς ΟΥΤΕ μία ΛΕΞΗ.