.
.
“Μεγάλε, κάνε στην άκρη. Μου…. στερείς τον Ή λ ι ο”.
.
(Όταν ο ΔΙΟΓΕΝΗΣ με μια
κουβέντα έδειξε την ανθρώπινη προσωρινότητα ΑΠΕΝΑΝΤΙ στην ΑΡΧΕΓΟΝΗ δ ύ ν α μ η της Φ Υ Σ Η Σ, αδιαφορώντας για το ποιος ήταν μπροστά του).
.
Καθόλου τυχαία βέβαια και η κουβέντα του μεγάλου Έλληνα στρατηλάτη και φιλοσοφημένου ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ: “Ει μη Αλέξανδρος ήμην, Διογένης αν ήμην”. (Εικόνα Διαδικτύου).
.
Στο θέμα μας:
.
Ο ε ξ ω ο μ η ρ ι κ ό ς ΟΔΥΣΣΕΑΣ. (αρχαιότητα: Εξιδανίκευση ή ΚΑΙ με τις αλήθειες της).
.
Πόσες φορές παντρεύτηκε (με στεφάνι που λέμε) ο εξωομηρικός Οδυσσέας
Τρεις φορές: Πηνελόπη / Καλλιδίκη / Ευίππη (εξαιρούνται εννοείται οι ερωμένες, επώνυμες ή ανώνυμες…. πρώην και επόμενες).
.
Μοιχός, κτητικός και…. ζηλιάρης σύζυγος υπήρξε. Αυτό το ξέρουμε. Γιατί αυτά τα χαρακτηριστικά του Ε Ξ Ω Ο Μ Η Ρ Ι Κ Ο Υ Οδυσσέα, ο Όμηρος τα…… “μετέφερε” ΚΑΙ στον Ο Μ Η Ρ Ι Κ Ο Οδυσσέα.
.
Υπήρξε όμως ο ίδιος και δ ί γ α μ ο ς;
.
— Ναι, δύο φορές. Όταν δηλαδή παντρεύεται την Καλλιδίκη ή την Ευίππη,
η Πηνελόπη είναι…. εν ζωή στην Ιθάκη και ΜΑΛΙΣΤΑ μεγαλώνει το δεύτερο παιδί τους (καρπός από το σμίξιμό των δύο συζύγων αμέσως μετά την μνηστηροφονία και την αναγνώριση).
.
Π ο λ ύ τ ε κ ν ο ς ο εξωομηρικός Οδυσσέας;
.
Ναι. Παιδιά του Οδυσσέα (αναγνωρισμένα):
.
Τηλέμαχος (πριν φύγει για την Τροία) από την Πηνελόπη
Το νόμιμο αδελφάκι του Τηλέμαχου (δες παραπάνω) επίσης από την Πηνελόπη.
Τηλέγονος από την Κίρκη
Ευρύαλος (από την Ευίππη)
Πολυποίτης (από την Καλλιδίκη)
(Και ποιος ξέρει πόσα ακόμη από τις ανώνυμες…)
.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Είναι σημαντικό να το πούμε: Το πρόβλημα με τα παιδιά… της ξενιτιάς προέκυψε, όταν άρχισαν να ψάχνουν τον… βιολογικό τους πατέρα. Έχει ιστορίες η υπόθεση. “ίχνη” αυτών “πέρασαν” και στην ΟΜΗΡΙΚΗ Οδύσσεια.
.
ΚΑΛΥΨΩ
.
Την Καλυψώ την ξέχασε; Όχι βέβαια. Εφτά υπέροχα χρόνια σχέσης ήταν αυτά. Ξεχνιούνται;
.
Ο Λουκιανός, πάντα… σπιρτόζος, κορυφώνει την πλάκα, επινοώντας το “ραβασάκι”
για την Καλυψώ, που του
έδωσε κρυφά από την Πηνελόπη ο Οδυσσέας, όταν τους συνάντησε στον Αδη.
.
Τί έγραφε; “Καλυψώ, μοναδική μου αγάπη, πόσο μετάνιωσα που δεν σ’ άκουσα”.
.
Ο Μ Η Ρ Ο Π ά Τ Ε Σ ή Ο Μ Η Ρ Ο Μ ά Σ Τ Ι Γ Ε Σ (=επικριτές συνολικά ή σε επιμέρους
ακόμη και στα αυτούσια έργα του Ομήρου):
.
Ξενοφάνης / Πλάτωνας / Κυνικοί
Ειπαν:
— Σιγά τον πολύπαθο και ευσεβή ήρωα. Όλη την ώρα το μυαλό του ήταν στο… κεχρί
(Κυνικοί φιλόσοφοι). Κυνικοί ήταν… τα έλεγαν με… κυνικό τρόπο.
.
Να το παραλληλίσω με τον κ υ ν ι σ μ ό του ΔΙΟΓΕΝΗ στον ΜΕΓΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ:
“Μεγάλε κάνε στην… άκρη, μου…. στερείς τον Ή λ ι ο”. (Έτσι εξηγείται η επιλογή της εικόνας).
.
— Ο Όμηρος δεν έχει θέση σε μια “ιδανική” Πολιτεία, θα πει ο Πλάτων, ο οποίος
ωστόσο θα αναγνωρίσει “Πάσαν την Ελλάδα πεπαίδευκεν Όμηρος”.
.
— “Πάντα, όσα παρ’ ανθρώποισιν, θεοίς α ν έ θ η κ ε ν Όμηρος: κλέπτειν- μοιχεύειν- αλλήλοις απατεύειν” (επισημαίνει ο ” θεολόγος” Ξενοφάνης, διαφωνώντας ε ν ο χ λ η μ έ ν ο ς για τα ανθρώπινα ελαττώματα που αποδίδει και στους θεούς ο Όμηρος).
.
Οι Μ Ν Η Σ Τ Η Ρ Ε Σ (εξωομηρικώς):
.
Ο Οδυσσέας δεν σκοτώνει τους μνηστήρες. Έρχεται σε συμφωνία
μαζί τους να φύγουν από το παλάτι, αφού πληρώσουν τις ζημιές που προκάλεσε η
τρίχρονη παρουσία τους.
.
Η ΠΗΝΕΛΟΠΗ εξωομηρικά:
.
Η Πηνελόπη τα… έφτιαξε με τους μνηστήρες. Μη αντέχοντας ο Οδυσσέας θα πάρει των
ομματιών του και θα (ξ α ν α)φύγει.
.
Έχουμε να πούμε αρκετά ακόμη σχετικά.
.
Κλείνοντας να σημειώσω το Χ Α Ο Τ Ι Κ Ο προομηρικό υλικό που έπρεπε να…
ΑΓΝΟΗΣΕΙ ή να ε π ε ξ ε ρ γ α σ τ ε ί ο Όμηρος.
Ωστόσο αν κάποιος διαβάσει, ΥΠΟΨΙΑΣΜΕΝΟΣ πλέον
απ’ αυτό το υλικό, θα δει ότι πολλά απ’ αυτά, ακόμη και τα πλέον α π ί θ α ν α (αταίριαστα) ΥΠΟΝΟΟΥΝΤΑΙ στην ΙΛΙΑΔΑ και στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ. Ποια και με ποιο τρόπο; Ενδεικτικά: “το τέλος της Οδύσσειας. Χάπι εντ ή διαζύγιο Οδυσσέα Πηνελόπης”.