.
.
(Όμηρος. εικόνα Διαδικτύου)
.
.
Ομηρική ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ και ΠΑΙΔΕΙΑ Δημοκρατίας (1)
.
1) Απαρχές της ομαδικότητας, της συνεργασίας
Διομήδης:
.
“Νέστορα, το λέει η καρδιά μου και το ξέρεις….!
.
Ωστόσο να ‘ρθει, θα έλεγα, μαζί μου κι ένας άλλος.
.
(Και…. συνεχίζοντας ο Διομήδης, χωρίς προσωπικές
ιδεοληψίες και υπερεκτίμηση- αλαζονεία των δυνατοτήτων
του….. “εγώ”…… αποκαλύπτει:
.
2) την αξία της κοινής δράσης και στο…. βάθος
την ανάγκη της κοινωνικότητας,
την ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΗ αποτελεσματικότητα του “εμείς”
.
“Σαν πάνε δυο μαζί, στοχάζεται πριν απ᾿ τον έναν ο άλλος.
.
Αν πας μονάχος σου, ακόμη κι αν στοχαστείς σωστά, (μα) πάλι
.
τόσο μακριά δεν πάει το μάτι σου κι είναι άπλερος ο νους σου”
.
3) Απαρχές της αξιοκρατίας:
.
(μεσα από τα ΑΠΛΑ Ελληνικά του Ομήρου, δηλαδή μέσα
από την ΑΥΘΕΝΤΙΚΗ Ελληνική γλώσσα, του ΓΕΝΑΡΧΗ του
Ελληνικού Πολιτισμού. Μην ξεχνάμε την ανοιχτή, ΑΤΥΠΟΠΟΙΗΤΗ, ανυπάκουη
γλώσσα του Ομήρου)
.
Αγαμέμνονας στον Διομήδη:
.
“Μην διστάζεις , Διομήδη, να πάρεις μαζί σου τον καλύτερο.
.
Αγνόησε “όνομα”, “καταγωγή”, “αξιώματα” και “τίτλους”.
.
Ακόμη κι αν πρόκειται για τον μεγαλύτερο ρηγάρχη……!
.
Διάλεξε αυτόν που εσύ θεωρείς τον πιο κατάλληλο.
ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ: Περιττεύει να πουμε ότι αυτό το “φως” με τις απαρχές της Δημοκρατίας
εξελίσσεται μέσα σε ένα….. σκηνικό άπαιχτο, που “στήνει” αριστοτεχνικά ο ΛΟΓΟΤΕΧΝΗΣ Όμηρος.
.
Νύχτα αγωνίας για τους Έλληνες. Και η Φύση εναντίον τους.
“Όμβρος, χάλαζα και νιφετός (χιόνι)”. Κρίνεται η τύχη του
Τρωικού Πολέμου. Όλοι οι Ρηγάρχες επί ποδός στην σκηνή
του Αγαμέμνονα.
.
Όλοι “ταπεινά ίσοι” μπροστά στον κοινό κίνδυνο,
αναζητούν την ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ο ένας του άλλου.
Ώρα ΣΥΝΕΥΘΥΝΗΣ.
.
“Δεν θα σου υποδείξω εγώ, ποιον να διαλέξεις Διομήδη. Εσύ αποφασίζεις…”
Λέει ο αρχιστράτηγος Αγαμέμνονας στον…. αξιωματικό του.
.
Εν πάση περιπτώσει, για να μην τα…πολυλογούμε:
Αποφασίζεται μια άκρως επικίνδυνη επιχείρηση κατασκοπίας
στο στρατόπεδο των Τρώων, με τον Διομήδη. Η συνέχεια επί της….. ΙΛΙΑΔΑΣ.
.
Και κάτι ΠΟΛΥ ΠΟΛΥ σημαντικό:
Να πώς και ΓΙΑΤΙ η απαράμιλλη Ομηρική ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ (Λογοτεχνικός μύθος),
υποκατέστησε τον πρωτόγονο Τρωικό μύθο, μπερδεύοντας ακόμη και
σπουδαίους Ομηριστές…. μέχρι σήμερα!
.
(Δες σχετικά “ΜΥΘΟΣ: Όμηρος, Πλάτωνας και Ατλαντίδες”)
.
Διδάσκουμε “ΑΥΤΟΝ” τον Όμηρο;
Όχι βέβαια.
.
Κι από…. διδασκαλία περί Δημοκρατίας;
.
Μας αρκεί η…. ΡΗΤΟΡΙΚΗ Δημοκρατία των…. Θουκυδίδη- Περικλέους.
Καναπεδάτη, στυλιζαρισμένη, καλοχτενισμένη. Δεν…. χωρεί αμφιβολία περί….τούτου.
.
Άμα λάχει, μαζεύουμε και…. υπογραφές.
.
Υ.Γ ΙΛΙΑΔΑ, ραψ. Κ