(Η ακριβής διατύπωση του Κοραή:
“….αλλ’ όχι να βάλη εις τον τόπον των…. συνειθισμένων(!!!)
λέξεων, άλλας…. παλαιάς (!) λέξεις, διά τούτο ΜΟΝΟΝ ότι είναι… αρχαιότεραι”).
.
Παλιά ιστορία, ως φαίνεται. Η….. Εθνική αυτοπαγίδευσή μας.
.
“Μόνον (!) και μόνον (!) επειδή είναι…… αρχαία” (!!!).
.
Δεν είναι λοιπόν κουβέντα ενός σημερινού….. άθλιου, ανέστιου (!!!), “ντεμέκ” προοδευτικού, που θέλει ο…. άπλυτος ανθέλλην(!) να καταργήσει τα….. “αρχαία”.
.
Δεν είναι έστω κουβέντα κάποιου…. Εμμανουήλ ΚΡΙΑΡΑ…..(έχω γράψει σχετικά).
.
Μ’ αυτήν την φράση, ΤΟΣΟ σημερινή, ΤΟΣΟ αληθινή, ο Αδαμάντιος ΚΟΡΑΗΣ…. πριν 250 χρόνια, θα ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΕΙ για τον διαφαινόμενο (!) τότε, εγκληματικά ΛΑΘΕΜΕΝΟ, τρόπο “διδασκαλίας”= ΑΠΑΞΙΩΣΗΣ της ΕΝΙΑΙΑΣ Ελληνικής γ λ ώ σ σ α ς (!!!) , στο Ελεύθερο Ελληνικό Κράτος, με την ΨΥΧΩΤΙΚΗ αναγωγή μιας…… 70χρονης (!) περιόδου της, σε εμμονική γλώσσα-φετίχ (τα….. λεγόμενα αρχαία).
.
Ουσιαστικά ο Κοραής θέτει το (ρητορικό) ερώτημα:
.
Ωφελεί ως προς τί, την γλώσσα και την σκέψη του, το 14χρονο Ελληνόπουλο, εάν αποστηθίσει “ίσμεν, ίστε, ίσασιν” ή εάν κλίνει με… 5 λάθη “ο λέων, του λέοντος…τοις λέουσιν”
.
Ή για να πάμε στην ακριβή διατύπωση του Κοραή: Εφόσον υπάρχει η “ΣΥΝΕΙΘΙΣΜΕΝΗ” (!!!) λέξη- τύπος λ.χ
“του λιονταριού”, γιατί να βάλει “στον τόπο της”… ΤΗΝ ΠΑΛΑΙΑΝ “του λέοντος”.
.
(μόνον και μόνον επειδή είναι…. αρχαία);;;
.
Χωρίς υπερβολή: Είναι ολόκληρη η “φιλοσοφία” του Ελληνικού γλωσσικού προβλήματος (!!!!)
.
Παρόλ’ αυτά,
οι μιστριώτηδες, ζούκηδες, τζάρτζανοι…… και… σήμερα οι ΣΥΝΤΕΧΝΙΑΚΟΙ “εμποράκοι” του….. “λελυκέναι”, ΕΠΙΜΕΝΟΥΝ να ΘΕΛΟΥΝ να “ντοπάρουν” τα Ελληνόπουλα με τα “ήκται”, τα “μάττω”, τα “ελώεν”, τα “πεφάνθω”, τα…πλυμένα και….. άπλυτα “α” (!)
.
“Μόνον (!) και μόνον (!) επειδή είναι…… αρχαία”.
.
Με την λεγόμενη “διδασκαλία των…. αρχαίων” να είναι ταυτισμένη με την βασανιστική “εκμάθηση” ΔΕΚΑΔΩΝ ΚΑΝΟΝΩΝ(!!!) και απίστευτων Συντακτικών και Γραμματικών λεπτομερειών.
.
Πράγματα που δεν συγκρατούν ούτε οι ίδιοι οι φιλόλογοι που τα…. διδάσκουν, τα απαιτούν από 14χρονα παιδιά.
.
Τί εννοεί λοιπόν ο ΚΟΡΑΗΣ, Ο κορυφαίος του Νεοελληνικού Διαφωτισμού;
.
Εννοεί ότι σε κάθε περίπτωση οι σχολικές αίθουσες (πρέπει να) είναι “παιδαγωγικός χώρος”= Οπου το Ελληνόπουλο, όπως γράφει και ο ΠΑΛΑΜΑΣ “τραγουδώντας τη γλώσσα…. φτάνει στην Σκέψη” (1),
.
όχι εργαστήρια “εξειδικευμένης” φιλολογικής μούχλας και τυραννίας= “ανήλιαγα σοκκάκια” (1).
.
Πληροφοριακά: “αρχαίος”. Ως λέξη είναι εντελώς άγνωστη στον Όμηρο.
Υ.Γ
Σε επόμενο σημείωμα: Πώς ο… θυμωμένος ΚΟΡΑΗΣ, αποκαλύπτεται λάτρης και προσκυνητής της ΑΥΤΑΡΚΕΙΑΣ (!!!) της ΕΝΙΑΙΑΣ συνεχόμενης Ελληνικής γλώσσας (=της νέας του Έθνους γλώσσας)
με τα…. “αρχαία” να έχουν την θέση και τον ρόλο που πρέπει να έχουν.
.
Ποια είναι λοιπόν η αμέσως επόμενη σχετική κουβέντα του…! Τί “έβλεπε” και τι “φοβόταν” ο Κοραής, από πρώτο χέρι,καθότι ΈΛΛΗΝΑΣ εν μέσω “ΔΥΤΙΚΩΝ”….!
.
Σημειώσεις
(1) “τα σχολειά χτίστε” Κ.ΠΑΛΑΜΑ
ΕΚΛΟΓΙΚΕΥΟΝΤΑΣ το ποιητικό “τραγουδώντας τη γλώσσα” θα δούμε τί…. “θέλει να πει ο ποιητής”.
.