Καλοκαίρι 2014.
– Τράπεζα θεμάτων. Μάλιστα. Κι εδώ… ΤΡΑΠΕΖΑ;
Δεν υπήρχαν άλλες εκφράσεις; Λ. χ Δεξαμενή θεμάτων ή έστω….. Κοντέινερ θεμάτων;
Και οι γνώσεις σε Τράπεζα λοιπόν. “Δωσ’ μου ένα δάνειο… Ζωής….”
.
– Το άκουσα, το βρήκα ενδιαφέρον και το μεταφέρω:
Μουντιάλ Βραζιλίας: Σουάρεζ. Δίκαιη ποινή, αλλά…. πολύ πιο αποτελεσματική, προς πάσα κατεύθυνση, θα ήταν μια ποινή με…. αυστηρή αναστολή. Τί εννοώ:
Θα το διατυπώσω με απλά λόγια, καθότι δεν είμαι νομικός.
Ο Σουάρεζ θα συνέχιζε να παίζει στο παγκόσμιο Κύπελο, με μια αυστηρή δικαστική προειδοποίηση:
Έτσι και συνέχιζε….. να δαγκώνει, να αποκλειόταν για “τόσα” χρόνια από κάθε αθλητική δραστηριότητα.
Και ο ίδιος θα το σκεφτόταν εάν θα ξαναδάγκωνε, αλλά και κανείς από τους υποστηρικτές του δεν θα μπορούσε να πει κουβέντα. Και ποινή και πρόληψη. Και νόμος και προσωπική ευθύνη.
Ούτε καχυποψίες για σκοπιμότητες, ούτε συνομωσιολογίες, ούτε πικρίες (εύλογες εδώ που τα λέμε από την πλευρά της Ουρουγουάης. Παγκόσμιο Κύπελο είναι αυτό….).
– Είδα…. τί χρώμα είχε ο αγώνας Βραζιλίας- Ιταλίας το 1970, στο Μουντιάλ του ΜΕΞΙΚΟ.
Μ Ε Τ Α από 44 ολόκληρα χρόνια.
Δύο “εποχές” αναδιπλώθηκαν…. Τότε, ο νοσταλγικός ασπρόμαυρος μύθος του…. μακρινού Βραζιλιάνικου Ποδοσφαίρου, των μεγάλων ονομάτων…. με ορθοστατικές… ολονυκτίες έξω από τα καταστήματα τηλεοράσεων.
Τότε….. rei Pele. Η λέξη “φαβέλα” παντελώς άγνωστη
Πολύ καλά έκανε η ΝΕΡΙΤ και μας τον ξαναέδειξε στους έγχρωμους ψηφιακούς δέκτες αυτήν την φορά.
-Λέγαμε για την Τράπεζα θεμάτων και την απρόσεκτη διατύπωση (νομίζω) που….. “έστειλε” το 20% των μαθητών της Α’ Λυκείου.
Θυμήθηκα ότι πριν πολλά χρόνια μια… διευκρινιστική (ο θεός να την κάνει) οδηγία, μπέρδεψε
τους υποψήφιους των Πανελλαδικών στο μάθημα της Ιστορίας. Οι συνάδελφοι βαθμολογητές του μαθήματος μου έφερναν (ήμουν επιτροπή εκείνη την χρονιά στο μάθημα της Ιστορίας) παρ’ ολίγον (!) Α Ρ Ι Σ Τ Α γραπτά, ΠΛΗΝ μιας απαντήσεως, λόγω…. διευκρινιστικής, που στερούσε τον βαθμό 20.
Παιζόταν το μέλλον πολλών παιδιών….!
Κάποιοι από τους υποψήφιους μάλιστα (με τέλειο, μέχρι εκείνο το σημείο, γραπτό= 17,5) έκλειναν με το εξής:
“κ. βαθμολογητά, γνωρίζω την απάντηση στο συγκεκριμένο ερώτημα, αλλά μετά την…. διευκρινιστική (!!!) δεν συνεχίζω”.
Το “δεν συνεχίζω” όμως σήμαινε ίσως πολυτιμότατα μόρια που…. ίσως έκριναν επιλογές και όνειρα…
Λέω ΙΣΩΣ….!
Μάλιστα η αλληλογραφία που είχα με το Υπουργείο, (την έκανα την αποκοτιά), δεν είχε αποτέλεσμα.
Συμπέρασμα:
Ένας από τους χειρότερους εχθρούς στην Εκπαίδευση η… προχειρότητα. Είναι ο μόνος χώρος που δεν μπορείς να επιστρέψεις για… συγγνώμη και όπου η ανάληψη ευθύνης ποσώς ενδιαφέρει μαθητές και υποψηφίους (προπάντων).
Ας ξαναέλθουμε σε πιο ανάλαφρα θέματα.
– Μουντιάλ: Οι θαυμάσιες Εξέδρες. Χιούμορ, ευρηματικότητα, και…. πολλή γοητεία. Θα άξιζε κάποιος ειδήμων να κάνει ένα μοντάζ. Κάτι σαν ένα παγκόσμιο Λαϊκό δρώμενο. Και έπεται συνέχεια…!
– Τέλος, ας μου επιτραπεί να δημοσιοποιήσω μια προσωπική μου (αμπελο)φιλοσοφία:
Δεν υπάρχουν μεγάλοι παίκτες, ούτε μεγάλες ομάδες. Υπάρχουν μόνο μεγάλα παιχνίδια.
(Κι εγώ προσπαθώ να βρω… τί θυμίζει….).