.
Η αρχή της αγχωτικής σχέσης με το… (αναμφισβήτητα) “πιο γλυκό κομμάτι” της ζωής του ανθρώπου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ψυχολογία και το κοινωνικό του “πρόσωπο”.
.
“Το σεξ, συνυφασμένο με πολλές πλευρές της ανθρώπινης φύσης και ψυχολογίας, στοιχειακός όρος της ανθρώπινης συμπεριφοράς, ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟ και ΠΛΑΝΗΤΙΚΟ μέτρο ΗΘΙΚΗΣ, είναι πολύ προσωπικά σημαντικό, για να γίνει συγκρίσιμο είδος και ανταγωνιστικό”
.
Τα ερωτήματα σύντομα, άμεσα και απλά:
.
Είναι το σεξ υπόθεση σύγκρισης, αριθμών και…. πρωταθλητισμού;
.
Γιατί το ποσοστό του σεξ να αποτελεί ΚΡΙΤΗΡΙΟ περηφάνειας και καταξίωσης ενός ανθρώπου, ακυρώνοντας άλλες ικανότητες, επιλογές, επιτυχίες του ανθρώπου;
.
Ποια η άποψη του Ομήρου. (Σημείωση: Όταν ο Όμηρος, θαυμαστής και λάτρης του γυναικείου σώματος, μιλάει για “φιλότητα και ευνήν” αναφέρεται ΠΑΝΤΑ στο ε τ ε ρ ό φ υ λ ο σεξ και βεβαίως δεν… ευθύνεται για την άκρως λαθεμένη και επιπόλαια ερμηνεία κάποιων στίχων του, πολύ αργότερα, από τον Αισχύλο και τον Πλάτωνα).
.
Φυσικά και είναι η υψίστη των ηδονών. Είναι Πόθος. Το παραδέχεται κι ο Όμηρος. Το λέει στα ίσα. “Είναι γλυκό τ’ αγκάλιασμα, να σμίγεις με γυναίκα”
.
Στην Οδύσσεια, Πηνελόπη και Οδυσσέας “θα χαρούν την…… ζαχαρένια αγάπη”, αποκαλύπτει ο Όμηρος (σεμνύνοντας εδώ την διατύπωση βέβαια, από σεβασμό στην πρώτη, μετά είκοσιν έτη, συνεύρεση, συζυγικού…. τύπου άλλωστε, του διάσημου ζεύγους της Ιθάκης).
.
Βεβαίως και το σεξ είναι Βασική ανάγκη ζωής (ένα από τα βασικά ένστικτα)
Συμφωνεί και πλειοδοτεί κι ο Όμηρος.
“Ύπνος, τραγούδι, χορός και… σεξ” Είναι οι τέσσερις (σωστά μοιρασμένες, δύο βιολογικές / δύο ψυχοσυναισθηματικές) βασικές αναγκαιότητες, που σύμφωνα με τον Μενέλαο ζητάει ισοβίως (!) να χαίρεται ο άνθρωπος….. ξανά και ξανά.
.
“Αυτά είναι που γυρεύουμε να τα χαρούμε πάλι”, διακηρύσσει ο σύζυγος της Ελένης.
.
Τέλος. Την χαρά και την απόλαυση του σεξ την δικαιούνται ισότιμα με τους άνδρες και οι γυναίκες, είναι το τολμηρό, για τα κοινωνικά δεδομένα της εποχής του, επαναστατικό μήνυμα του Ομήρου
.
“Σμίγουμε, όπως το συνηθίζουμε στην γη όλοι γυναίκες κι άνδρες” θα πει ο Αγαμέμνονας.
.
Είναι όμως ΚΑΙ κυρίαρχο κριτήριο καταξίωσης;
.
Στις μέρες μας πέφτουν κατακόρυφα οι ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ μετοχές ενός καθόλα ά ξ ι ο υ και πετυχημένου ανθρώπου, μόλις μαθευτεί ότι είναι “μικρός” ή “συγκρατημένος” ή και “άπειρος”(=με…. μηδενική, δηλαδή , ερωτική εμπειρία και δραστηριότητα εκτός της μίας, της συζυγικής)
.
ΑΔΙΚΟ πέρα για πέρα.
.
Ο καθείς το κάνει “όσο θέλει” και “όσο μπορεί”. Γιατί μοιραία κοντά στο “όσο θέλω” της νιότης, κάποια στιγμή θα προστεθεί και το “όσο μπορώ”. Κανόνας ζωής.
.
Υποσυνείδητα δημιουργείται θέμα “αριθμητικής”, αλλά…
….με προϋπόθεση ΠΑΝΤΑ και την συναίνεση της γυναίκας, γιατί το 10/365 να θεωρείται λιγότερο…. ευτυχισμένο από το 2/30 και αυτό λιγότερο από το 3/7.
.
Αν ένας άνδρας και μια γυναίκα αισθάνονται την ΠΛΗΡΟΤΗΤΑ της σχέσης τους στο 10/365, γιατί θα πρέπει να αγχώνονται ή συγκριτικά να νιώθουν μειωτικά απέναντι στο 3/7 ή στο 7/7;
.
Ποιος και πώς ορίζει το αριθμητικό “ιδεώδες” σε…. ετήσια / μηνιαία / εβδομαδιαία βάση, λες και πρόκειται για…. δελτίο τιμών του Υπ. Οικονομίας, γεμίζοντας συμπλέγματα και… μετρήσεις ακριβείας νέους ανθρώπους;
.
Στον Όμηρο τέτοιο θέμα ΑΡΙΘΜΟΠΟΙΗΣΗΣ δεν τίθεται. Τουλάχιστον άμεσα, παρότι τόσο στην ΙΛΙΑΔΑ, όσο και στην ΟΔΥΣΣΕΙΑ το σεξ είναι ή υπονοείται….. άφθονο και ΠΡΟΠΑΝΤΩΝ ε π ι λ έ γ ε τ α ι ως ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΚΗ βάση εξέλιξης και προώθησης του μύθου…..
.
……Ακόμη κι όταν ο Ομηρικός Δίας (δηλαδή ο Δίας, όπως τον σχεδίασε ο Όμηρος για τις ανάγκες της ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΗΣ του ΙΛΙΑΔΑΣ) (1) απαριθμεί τις… πρώην (ε π ώ ν υ μ ε ς) ερωμένες του
.
ή ακόμη κι όταν ο Ομηρικός Πρίαμος εμφανίζεται ως περίπου μηχανή του (…. αδιακρίτως) σεξ “Την Εκάβη είχε σύζυγο μα είχε και… π λ ή θ ο ς άλλες” (περί τα 60 παιδιά, η… σοδειά του βασιλιά των Τρώων).
.
Σε επόμενο σημείωμα περιπτώσεις που αποκαλύπτουν την τελική και…. τελικώς άκρως “ανθρώπινα εξατομικευμένη” (προσωπικά όρια- επιλογή- δυνατότητες- χρονική στιγμή) και όχι….αριθμοποιημένη άποψη περί σεξ, του Ομήρου.
.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ:
.
(1). Η Ιλιάδα και η Οδύσσεια είναι δύο απολύτως ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΕΣ
επινοήσεις του ιδοφυούς Ομήρου. Τα μόνα που σίγουρα “κράτησε” ο Ποιητής από
την “ΤΡΩΙΚΗ Μυθολογία” είναι τα ονόματα ΤΟΠΩΝ και ΠΡΟΣΩΠΩΝ.
.
Αν κατόρθωσε ο ΌΜΗΡΟΣ να πείσει (!) ότι “ΕΤΣΙ” έγινε ο Τρωικός Πόλεμος ή
ο ΝΟΣΤΟΣ, δημιουργώντας Σ Χ Ο Λ Η παγκοσμίως, ισχυρή και ακμαία μέχρι σήμερα, στην σχέση “ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ” και “ΙΣΤΟΡΙΑΣ” (τους), αυτή είναι η μαγκιά του.
.
Σχολή= Εννοώ Φιλοσοφία της Ιστορίας. Ενδεικτικά: Τί είναι ιστορικό ΓΕΓΟΝΟΣ / είναι δυνατή η ακριβής ανασύνθεση=τί πραγματικά συνέβη / σχέση φυσικού- ιστορικού γεγονότος / ένας σεισμός είναι ιστορικό γεγονός; / Θα είχε ανακαλυφθεί η Αμερική άνευ Κολόμβου; / (Σίγουρα ναι, ΑΛΛΑ) πόσο διαφορετικό θα ήταν το ανθρώπινο γίγνεσθαι, εάν είχε ανακαλυφθεί 100 χρόνια αργότερα….. Και άλλα παρόμοια,
ωραία μεν, αλλά….άλλων παπάδων ευαγγέλια.