Μια ωραία εικόνα Διαδικτύου.Η παιδική αθωότητα στο… μεγαλείο της. Ακόμη τώρα βέβαια τα “γράμματα” είναι παιχνίδι…..!
.
Λιγότερη…. καμπάνα (εντυπωσιασμό) και περισσότερο ΣΗΜΑΝΤΡΟ (ουσία).
Αν μή τι άλλο, επί τη ευκαιρία δεν θα…. ΚΑΜΠΑΝΙΖΟΥΝ (!!!) και τα ταλαίπωρα σύμφωνικά συμπλέγματα:
.
(άλλο μεγάλο θέμα βέβαια αυτό. Σχετικό όμως και σίγουρα ορθοφωνίας)
“τον καλό άνθρωπο” και όχι…. το καμπανιστό “το….ΓΚαλό άνθρωπο”
“Σεπτέμβριος” και όχι “ΣεΜπτέμβριος”, “τηΝ Πόρτα” και όχι “τη….ΜΠόρτα” κλπ
“Φεγγάρι” και όχι “ΦεΝΓΚάρι”…..κλπ κλπ
.
Βέβαια μπορεί κάποιος να πει ότι και ο ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ δεν έλεγε “τον… Πούλο”,
αλλά “το…. ΜΠούλο” ή κάτι τέτοιο νομίζω….! (Καλά έκανε).
Αντί σχολίου να πω μόνο:
.
Στην αμέσως επόμενη γουλιά του…. φραπέ, απλά να θυμηθούμε ότι την χρωστάμε σ’ αυτόν.
.
Γκαρντάση: κανονικά και σύμφωνα με την ετυμολογία η ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΑΤΗ αυτή λέξη
είναι “καρδάση”.
.
Είτε την… παράγουμε από το “εν- καρδίη” (εΓΚάρδιος), ε’ιτε από τα Ομηρικά “καρδίαι- άσσον” (οι πλησίον καρδιές”, τα… διδυμάρια, οι κολλητοί, τα…γκαρντάσια, οι φίλοι).
Το αρχικό “κ” έγινε “ΓΚ”, και ομοίως το “δ” έγινε “ΝΤ”
.
Φαίνεται ότι ο….. καμπανισμός σε μεγάλο βαθμό δικαιολογείται… ΙΣΤΟΡΙΚΩΣ και ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΚΩΣ, αλλά έγινε και….. συνήθεια, ακόμη κι όταν δεν χρειάζεται.
.
Ωραία, λέμε εΝ-Βαίνω= (ε) ΜΠαίνω, μπαίνω.
.
Εν- δε- Τούτοις (=μεταξύ αυτών) να εκφέρεται “εΝ-Τούτοις, όχι “εν-ΝΤούτοις” (ήδη λέγεται πλέον με ΑΝΤΙΘΕΤΙΚΗ σημασία).
.
Όπως
Εν- Τη- ώρα (πάνω στην ώρα)…. προφέρεται…. (σωστά) “Τώρα”. (και όχι “ΝΤώρα”)
Έτσι, με λίγη προσπάθεια, μπορούμε να λέμε:
“σαν Πας στην Καλαμάτα…” και όχι “σα ΜΠας στη…. ΓΚαλαμάτα”.
.
(Έλεγα στο προηγούμενο σημείωμα ότι η προφορά είναι θέμα ΟΥΣΙΑΣ. Και στο παραπάνω είναι εμφανέστατο)
όπως επίσης,
ενώ προφέρουμε ΣΩΣΤΑ “έλα Δα” (από το Ομηρικό “αγε Δη=λοιπόν”), λέμε όμως και “έλα ΝΤε”
.
Έτυχα… επιθεωρητή (Το αναφέρω, επειδή είναι αρκετά παλιό) ο οποίος πρόφερε…. διόΝτι, καθόΝτι….κλπ! (σαφώς εδώ πρέπει να υπήρχε πρόβλημα). Σίγουρα κάποιοι θα αναγνώρισαν την περίπτωση, ιδιαίτερα συνάδελφοι εκπαιδευτικοί.
Ήταν επιθεωρητής (σημερινός Σχ. σύ- μβουλος, όχι “συν- βουλος)…
Απλά οι τότε “επιθεωρητές”…επισκέπτονταν ενίοτε και τα σχολεία.
.
Το πρόβλημα δεν είναι αυτά καθαυτά τα… γειτονικά ή συμφωνικά συ- μπλέγματα, αλλά η εκφορά τους, με…πολύ ή… λιγότερο “νι” και “μι”.