Εικόνα:
Πλάτωνας: Το πράγμα θέλει σκέψη. Τί λες κι εσύ…Σώκρατες;
Σωκράτης: Γηράσκω αεί διδασκόμενος
Πλάτωνας: Πάλι μου την έκανες με τις ατάκες σου δάσκαλε.
Δεν μου απάντησες.
.
Σημείωση: Τα παραδείγματα που ακολουθούν είναι σύντομα, απλά,
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ, που δείχνουν ότι τα….”αρχαία Ελληνικά” ήταν ΠΑΝΤΑ ΕΔΩ,
ΕΝΑ με την ΖΩΗ και την Καθημερινότητα του απλού Ελληνα.
.
Ο Ομηρκός “τροχός” εξακολουθεί να τρέχει στους ασφαλτοστρωμένους ΠΛΕΟΝ
δρόμους.
.
Σημείωση: Επιμένω στις ΑΝΟΘΕΥΤΕΣ λαϊκές Ομηρικές λέξεις και εκφράσεις
που, και ΜΟΝΟ γι’ αυτό, είναι η ΑΥΤΑΠΟΔΕΙΞΗ της Γλωσσικής μας Συνέχειας
.
Το Ομηρικό λαϊκότατο “άναντα-κάταντα”, εξακολουθεί να δείχνει “(απ)έναντι” /
το βιαστικό “πάνω-κάτω”,
.
Το Ομηρικό λαϊκότατο “πάραντα” (!) εξακολουθεί να είναι το σημερινό λαϊκό “πέρα-δώθε”,
“εδώ κι εκεί”, το λαϊκό αμήχανο “δεξιά κι αριστερά”.
.
Το Ομηρικό “καταιβατό” εξακολουθεί να είναι…. “κατεβατό”,
.
Την Ομηρική “ανάπνευ-σι” θα την συναντήσουμε ΧΙΛΙΑΔΕΣ χρόνια ΜΕΤΑ στην “ανάσα-ση”
του Σολωμού
.
Την πολυ-νοηματοδότηση (!) της Ομηρικής “βίας” θα ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΕΙ ο ΣΟΛΩΜΟΣ
στον ΕΘΝΙΚΟ μας ΥΜΝΟ (δείτε 2λεπτο ΒΙΝΤΕΟ στο τέλος)
.
το Ομηρικό “άρμα μάχης” εξακολουθεί να είναι “άρμα μάχης” και στα ΣΗΜΕΡΙΝΑ
πολεμικά πεδία…..!
.
Το Ομηρικό “σπάω” συναντάει 3.000 χρόνια μετά, την Ελληνική αργκό: Σπάσε, σπάω
.
Τα Ομηρικά “χθες / σήμερα / αύριο”, εξακολουθούν να είναι σημερινά….”χθες /σήμερα/ αύριο”
.
Ο Ομηρικός “πάτος”, παραμένει μέχρι και σήμερα…”πάτος” των βάζων, των παπουτσιών.
.
Με το Ομηρικό “σχοινί”…. κατάγερο 3.000 χρόνια, εξακολουθούμε να δένουμε
τα…. μπαγκάζια των διακοπών
.
Ο Ομηρικός “ιμάντας” δίνει και σήμερα κίνηση στα γρανάζια της… Πόρσε,
της Φεράρι, της Μερσεντές…
.
Με τον Ομηρικό “ερυθρό οίνο” θα καθήσουμε στο Πασχαλιάτικο τραπέζι…..
.
και χιλιάδες ακόμη αυτούσιες λέξεις, που δείχνουν ότι τα “ΑΡΧΑΙΑ” δεν καταργήθηκαν
ποτέ (!)
.
Για ποια κατάργηση λοιπόν μιλάμε με ευκολία και ΤΟΣΗ ΑΝΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ
Και δίνουμε ΕΜΕΙΣ οι ΙΔΙΟΙ (!) αφορμές στους Ξένους να λένε διάφορα… “κακά”
λόγια για το ΕΘΝΙΚΟ…. σόι μας!
.
Σε επόμενο: Τί ΑΚΡΙΒΩΣ εννοούν όσοι ΕΠΙΜΕΝΟΥΝ ακόμη να μιλούν για “κατάργηση”.
.
Γιατί, πονηρά προφανώς σκεπτόμενοι ή ίσως και ακούσια, “αφήνουν” στο ασαφές
και το απροσδιόριστο την λέξη “κατάργηση”
.
Υ.Γ Πληροφοριακά να πω ότι στον Όμηρο ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ η λεξη “αρχαίος” (!)
Video link