Με φόντο την σκληρότερη φάση της “μητέρας των μαχών”, της Εικονομαχίας, και ο…. ατυχήσας έρωτας του Θεόφιλου με την Κασσιανή.
.
1)
Από ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ άποψη, την περίοδο Εικονομαχίας- Εικονολατρείας,
ας την κρίνει και ας την χαρακτηρίσει ο καθείς κατά το “ΕΧΕΙ” του.
Ο Χριστιανός λ.χ την Αναστήλωση των Εικόνων την θεωρεί “Θρίαμβο”
της Πίστης του, ο ΜΗ Χριστιανός ή ο Άθεος την χαρακτηρίζει πράξη
Σκοταδιστική, θρίαμβο θρησκοληψίας και προλήψεων, θεοκρατισμού .
ΔΙΚΑΙΩΜΑ (!!!) και του ΕΝΟΣ και του ΑΛΛΟΥ.
ΔΕΝ είναι αυτό το θέμα μου. Απλά ο τίτλος, ΕΤΣΙ διατυπωμένος, είναι απαραίτητος.
Η….. “ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΗ” άποψη. Αυτό είναι που ενδιαφέρει εμένα και πάνω
σ’ αυτό στηρίζω την όποια ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ (και Μ Ο Ν Ο Προσωπική) οπτική
και προσέγγιση.
.
2)
Προηγουμένως μερικά ΒΟΗΘΗΤΙΚΑ:
Με…. σταθμούς κατά σειρά:
Το ΔΙΑΤΑΓΜΑ Μιλάνου (Μ. Κων/νος)
ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ (Ιουστινιανός),
ΕΛΛΗΝΙΚΗ Γλώσσα ως ΕΠΙΣΗΜΗ (Ηράκλειος)
ΑΝΑΣΤΗΛΩΣΗ Εικόνων (Θεοδώρα)
ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙΤΑΙ η μετατροπή του ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥ ΡΩΜΑΪΚΟΥ Κράτους σε Χριστιανική Ελληνική Αυτοκρατορία, ονομαζόμενη ΚΑΙ από τους Δυτικούς πλέον “ΓΡΑΙΚΙΚΗ”, “αυτοκρατορία των Γραικών” και όχι “Νέα Ρώμη”.
Πολύ αργότερα (16ος αιώνας) θα ονομασθεί “ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ Αυτοκρατορία”. Όρος που επικράτησε παγκοσμίως, παρά τις αντιρρήσεις ορισμένων ακόμη και σήμερα.
.
σε θέματα ΔΟΓΜΑΤΩΝ, ΓΛΩΣΣΑΣ, ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΩΝ.
2) ΟΜΩΣ:
3) Οι λόγοι
ΚΑΙ η συμφωνία ΚΑΙ η απόρριψη).
μετατρέπει ΑΦΟΒΑ πλέον τα Μοναστήρια σε…. εργαστήρια ΑΝΤΙΓΡΑΦΗΣ,
όσων Αρχαίων Χειρογράφων
διασώθηκαν και έφτασαν στα χέρια τους εννοείται. (λ.χ η Αλεξανδρινή βιβλιοθήκη
με πρωτότυπα έργα, σε παπύρους, περγαμηνές κλπ, πυρπολήθηκε…).
στοιχείο της νέας αντιδυτικής «Ταυτότητας» της Αυτοκρατορίας.
Αρχαίου κόσμου.
αιώνων, πολλοί Βυζαντινοί λόγιοι ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΑΝ την Α Υ Τ Ο Ν Ο Μ Η (!!!)
ΑΞΙΑ αυτών των έργων,
που μέχρι τότε θεωρούσαν ειδωλολατρικά, παγανιστικά, αντιχριστιανικά κλπ
Γι” αυτό πλήθος αντιτύπων (κοντάκια, χειρόγραφα, κώδικες κλπ) είναι αυτής
Ήταν απόρροια προηγούμενων, όπως είδαμε, καταστάσεων.