6
Ιούν

Γλώσσα Ελληνική: Διαρκές…. το έγκλημα

Γλώσσα Ελληνική: Διαρκές…. Έγκλημα
.
Είπαν: (δες στην συνέχεια, ποιοι και ΠΌΤΕ το είπαν)
.
Από τον Όμηρον τα Ελληνόπουλα διδάσκονται 200- 300 στίχους, από το πρωτότυπον,  μόνον και μόνον δια να αναζητήσωσιν και να ανεύρωσιν…… τας ρίζας και τα σπέρματα των ριζών    του….. “αγλαός”
.
(τραγική- τραγικότατη διαπίστωση, με έντονη την ειρωνεία του παραδείγματος).
.

Από το μοναδικό αυτό ΟΜΗΡΙΚΟ ΟΡΥΧΕΙΟ των 30.000 στίχων, Εμείς, οι Έλληνες, οι ευλογημένοι   κληρονόμοι της γλώσσας τους, “διδάσκαμε….” αρχικούς χρόνους και χρονικές αντικαταστάσεις….  από….. 200- 300  (!!!) πρωτότυπους στίχους.
.
Τα  παραπάνω  δεν είναι τωρινά. Και εννοείται  δεν είναι δικά μου.
.
Αυτά ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΟΝΤΑΝ εν έτει…. 1872 = Χίλια ο κ τ α κ ό σ ι α εβδομήντα δύο.
.
Και Μάλιστα από “αρχαιολάτρες” (!!!). Ακόμη    KAI   αυτοί    αγανάκτησαν με την κακοποίηση-εξόντωση  της  ΓΛΩΣΣΑΣ  του Ομήρου, στην ίδια την πατρίδα του…..!
.
Σημείωση: ως….. πρώην εκπαιδευτικός, βεβαιώνω ότι το ΙΔΙΟ
συνέβαινε μέχρι ΚΑΙ την δεκαετία 1 9 7 0 (!!!). ΕΚΑΤΟ (100) χρόνια μετά.
.
Τί γίνεται σήμερα;   Άλλαξε… κάτι;
.
Ή μήπως “Δ Ε Ν άλλαξε απολύτως τίποτα”.….. στην “κολημμένη” αντίληψη για την σχέση    ΕΝΙΑΙΑΣ Ελληνικής Γλώσσας   και…. “Αρχαίων”.
.
Δείτε μια- δυο ερωτήσεις από  “χθεσινά”…. “ΑΡΧΑΙΑ” Ελληνικά (Μάιος 2016)
Δεν είναι σκοπίμως κατασκευασμένα. Είναι θέματα των Πανελλαδικών. Ό,τι επισημότερο.  Όπως  ακριβώς… ζητήθηκαν:
.
— έφην: Να γράψετε το δεύτερο πρόσωπο πληθυντικού αριθμού προστακτικής ενεστώτα
(Η απάντηση: “φάτε”)
.
ώμην: Να γράψετε το τρίτο πρόσωπο ενικού αριθμού οριστικής αορίστου παθητικής φωνής.
.
(Η απάντηση: “ωήθη”)
.
φανήσεσθαι: Να γράψετε το τρίτο πρόσωπο ενικού αριθμού προστακτικής παρακειμένου    στην ίδια φωνή
.
(Η απάντηση: “πεφάνθω”).
.
ΑΥΤΟ το… ΑΡΧΑΙΟ….. πράγμα, ΑΥΤΗ   η……  “α ρ χ α ί α”   ΑΘΛΙΟΤΗΤΑ,  εξακολουθεί να ονομάζεται….. διδασκαλία ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ Γλώσσας  (Σωτήριον έτος 2016).
.
Πιστοί στο δόγμα ΜΙΣΤΡΙΩΤΗ:

.
Χωρίς… ΑΥΤΑ τα…. ΑΡΧΑΙΑ…… “εφόδια” (φάτε, ωήθη, πεφάνθω και φυσικά…… χωρίς…. τας ρίζας (!!!)     και τα… σπέρματα των ριζών (!!!) του “αγλαός”), το Ελληνόπουλο (!!!) δεν μπορεί να μάθει(!!!) την γλώσσα του.
.
Την γλώσσα με την οποία “προικοδοτείται” ΗΔΗ από την κοιλιά της μητέρας του. 
.

Ενδεικτικά, έτσι  για το…. γαμώτο:

.
(Σαν να ακούει κάποιος….. ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΥΣ   Ομηρικούς στίχους,
από την πρώτη συνάντηση   Οδυσσέα-Πηνελόπης,
αμέσως μετά την αναγνώριση):
.
“εφανερώσαν το κ’ οι δυο πως είναι εκεί σωσμένοι
κι απόκει στέκου σα βουβοί κ’ η γλώσσα τως σωπαίνει
…………………………………………………………………….
το στόμα τως εσώπαινε, με την καρδιά μιλούσι…

.

(Μόνο    που  δεν είναι  Όμηρος.  Είναι   ο   ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΣ    2.500  !!!  χρόνια  μετά.)
.

Τέτοιος  Πλούτος,   τέτοια  αδιάσπαστη   Σ Υ Ν Ε Χ Ε Ι Α  γλώσσας….

.

Κι    Εμείς;;;;;  (Επειδή   ΕΤΣΙ  μας….. ΥΠΕΔΕΙΞΑΝ     “αλλογενείς  τινες   Φιλόλογοι”):

.
Σε… ποια…. “εξελώεν” , “ήκται”, “πεφάνθω”  και….. “γραυν”,  σε   ποιες    πανάθλιες   “ξ ε ρ ο λ ι θ ι έ ς”    ΥΠΟΧΡΕΩΝΟΥΜΕ   το Ελληνόπουλο    να      σ π α τ α λ ή σ ε  ι (!!!)    τον πιο αποδοτικό χρόνο της   “Παιδείας”  του….! Είμαστε απίστευτοι !

.
Και επί τη ευκαιρία:

Έκανε ….. αντικαταστάσεις   ο   ποιητής του Ερωτόκριτου  για να  έχει  αυτόν  τον πλούτο  τύπων; (εφανερώσαν… σωσμένοι… στέκου  ….σωπαίνει….  εσώπαινε…  μιλούσι)

.
Διδάχθηκε το…. “κατηγορούμενο του αντικειμένου” ο…. ποιητής του Διγενή Ακρίτα;     (το αίμα… αυλάκι κάνει)
.
Αναγνώριζε την υπονοούμενη ΓΕΝΙΚΗ απόλυτη, ο λαός- ποιητής της “Λένως Μπότσαρη”; (Όλες την Άρτα πέρασαν….)
.
Διδάχθηκε από κάποιον  γραικύλο  “μιστριώτη”  και   κάποιον   χολερικό   “τζάρτζανο”  το…. “εσάπην” και    το…. “σεσηπώς”, η…. αγράμματη   εκείνη Ελληνίδα μάνα ….. και το… “ΕΧΕΙ” με τόση φυσικότητα στον λόγο της; (δες   παρακάτω).
.
Ή μήπως “διδάχτηκε” ότι στον δεύτερο πλαγιο-ερωτηματικό στίχο του “τραγουδιού” της  υπάρχει… . λανθάνων υποθετικός λόγος;    (να…. στείλω μήλο…. σήπεται….)
.
Κι όμως απολαμβάνουμε σε…. δύο μόνο στίχους της, την 3.000 χρόνων γλωσσική ΣΥΝΟΧΗ    της μοναδικής γλωσσικής μας  ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ.
.
“Τί να σου στείλω…. ξένε μου
να στείλω μήλο…. σήπεται….”
.
ΝΑΙ. ΑΥΤΗ η…. αγράμματη Ελληνίδα μάνα, με τον λόγο της, ΕΝΩΝΕ   Όμηρο και δημοτικό τραγούδι   σε   ΕΝΑ ΕΝΙΑΙΟ ΣΥΝΕΧΟΜΕΝΟ σύνολο.
.
ξένε… μου (= εμόν…. ξείνε): αυτούσια  η….. α θ ά ν α τ η (!!!)   Ομηρική νοηματοδότηση.
.

Απλά γεννήθηκε Ελληνίδα με την  ΕΝΙΑΙΑ  Ελληνική Γλώσσα στο DNA της.

.
Πρώτος ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΣ δάσκαλός της (όπως θα…. προσυπέγραφαν    ο   Σολωμός   και ο  Σεφέρης) η μητέρα της, ο τόπος, η  παράδοσή της…..!
.

Αναζήτηση:
Ιστορικό
Νοέμβριος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
Newsletter
Εισάγετε το email σας:

   

Για μένα
Είμαι φιλόλογος. Αποφάσισα να δημιουργήσω προσωπική Ιστοσελίδα, στην οποία θα μπορώ να καταγράφω τις απόψεις μου.

Χρυσόστομος Τσιρίδης
Επισκεψιμότητα

85.990

© 2024 · Χρυσόστομος Τσιρίδης · Με την επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος. · Δημιουργία και Φιλοξενία by MANBIZ ISP