.
Από το πρώτο μέρος, ο Ομηρικός στίχος: “που κόρη την αγόρασε, πρωτόχνουδη, ο Λαέρτης, μα δεν την πλάγιασε ποτέ… μην του θυμώσει εκείνη”.
.
1) “Ακριβοαγορασμένη…σκλάβα…” Όχι όμως για το κρεβάτι του ιδιοκτήτη- αφεντικού της: Η Ευρύκλεια ΠΡΟΟΡΙΖΕΤΑΙ (σχεδιάζεται) από τον Ποιητή για άλλα πράγματα, πολύ πιο σημαντικά από μια ερωτική συνεύρεση. Η Γυναίκα, δεύτερη μάνα (μαία) του Οδυσσέα και του Τηλέμαχου, δεν μπορεί να βαρύνεται με ΕΝΟΧΕΣ…! Ηθική και Πολιτισμός σε… δυσθεώρητα ύψη (!)
.
1α) Και κάτι πολύ σημαντικό στον σχεδιασμό του ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ της ΕΥΡΥΚΛΕΙΑΣ:
Με τον Οδυσσέα…απόντα, την Αντίκλεια νεκρή και τον Λαέρτη “αυτοεξόριστο”, η “αιδοίη γρηυς” Ευρύκλεια, είναι η “ζωντανή ΜΝΗΜΗ” ΔΥΟ ΓΕΝΕΩΝ του Παλατιού
.
2) “Μα δεν την ΠΛΑΓΙΑΣΕ ΠΟΤΕ…” Μέσα σε ένα (και ΠΑΡΑ το) κλίμα ΕΡΩΤΙΚΗΣ ελευθεριότητας στην Ομηρική Κοινωνία, ο ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΝΑΤΟΜΟΣ Όμηρος, ΣΤΗΡΙΖΕΙ τον θεσμό της ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ πάνω στον αμοιβαίο σεβασμό και αξιοπρέπεια των συζύγων. Τί παραπάνω θα λέγαμε ΣΗΜΕΡΑ;
.
3) “…Μην του θυμώσει εκείνη…” Και η Αντίκλεια, όπως και κάθε επίσημη- νόμιμη γυναίκα (μνηστή- κουριδίη άλοχος), παρά το δικαίωμα των συζύγων τους να συνευρίσκονται και με τις σκλάβες της αρεσκείας τους, ήθελαν την ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ της συζυγικής κλίνης. ΑΝΑΛΛΟΙΩΤΗ η ΣΥΖΥΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ανά τους αιώνες.
.
Να γιατί ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΠΟΙΗΤΗΣ είναι ΠΑΝΤΑ ΕΠΙΚΑΙΡΟΣ, ΑΡΚΕΙ βέβαια να διαβάζεται ως…ο ΑΛΗΘΙΝΟΣ, αυθεντικός Όμηρος.
.
4) Το… τυχαίο ΤΡΑΥΜΑ, δεν είναι καθόλου τυχαίο. Θα παίξει ΚΑΤΑΛΥΤΙΚΟ ρόλο στην ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ της αριστουργηματικής ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ.
.
5) “..αδιέξοδος έρωτας του Εύμαιου για την ΚΤΙΜΕΝΗ”. Οι νοσταλγικές αναμνήσεις του ΕΥΜΑΙΟΥ, για την Κτιμένη, αδερφή του Οδυσσέα, ΔΕΝ είναι Περττή ΕΠΙΒΡΑΔΥΝΣΗ. Αποκαλύπτουν μια ισχύουσα τότε ΤΑΞΙΚΗ αντίληψη: Ο σκλάβος, δεν δικαιούνταν σχέση με (ταξικά) “ελεύθερη”, ό,τι κι αν ήταν πριν γίνει σκλάβος (ο Εύμαιος ήταν βασιλόπουλο).
.
Ποιος μπορεί να αμφισβητήσει ότι ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟΣ ΠΛΟΥΤΟΣ και της ΙΛΙΑΔΑΣ και της ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ, είναι αποτέλεσμα μεθοδικής, μεθοδικότατης ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ.