Για ποιο κόστος μιλάτε κ. Ρεπούση;
Και επί τη ευκαιρία: Γιατί να έχει “κόστος” μια παρέλαση;
Δεν θέλω να σκέπτομαι ότι υπάρχει περίπτωση οι “μετέχοντες” σε μια Εθνικοεπετειακή παρέλαση…. να “αμείβονται” για να… παρίστανται (!).
Με εξαίρεση το μηχανοκίνητο τμήμα της στρατιωτικής παρέλασης, που θα μπορούσε ή να περιορισθεί ή και να μην υπάρχει και καθόλου, ΤΙΠΟΤΑ άλλο δεν δικαιολογεί (δεν ΠΡΕΠΕΙ να δικαιολογεί) το οποιοδήποτε κόστος.
Επί…. οικονομικής βάσης και οι ΔΥΟ Εθνικής εμβέλειας παρελάσεις;
Εκεί όπου το κάθε βήμα, του κάθε μαθητή είναι “μνήμη”, “μνησιπήμων πόνος” ενός μαρτυρικού θανάτου,
μιας αυτοθυσίας,
μιας χαμένης νιότης κάποιων…. άλλων (!).
Επί…. οικονομικής βάσης και οι ΔΥΟ Εθνικής εμβέλειας παρελάσεις;
Ο ιερός απόηχος ΣΠΟΝΔΗΣ της πρώτης παγκοσμίως Δημοκρατίας, της Ελληνικής, αποτυπωμένης “ες αεί” στην πομπή της Παρθενώνειας Ζωφόρου (!)
Επί…. οικονομικής βάσης και οι ΔΥΟ Εθνικής εμβέλειας παρελάσεις;
Ο συνεκτικός απόηχος της Λακεδαιμόνιας ΑΡΕΤΗΣ, μέσα από το “κυλιόμενο” ΧΡΕΟΣ των Γενεών:
άμες ποκ’ άμες….
άμες γ’ εσμέν….
άμες δε γ’ εσόμεθα….
Σημείωση: Όπως έγραψα σε πρόσφατο σημείωμα ” η Φωτογραφία στην εποχή των Εικόνων”, η αιτία=ουσία των πραγμάτων παραχωρεί την θέση της στο “φαίνεσθαι” της αφορμής:
“Φωτογραφίζεις” έναν “Μεταξά” και έναν “μιλιταρισμό” και μπαίνεις στα σαλόνια της…. διανόησης, όπου πλέον αποκτάς ισόβια ασυλία λόγου.
Υ.Γ Πάντως κ. Ρεπούση, αν γνωρίζετε κάτι περί κόστους…. ενημερώστε.
Από την πλευρά των σχολείων, απ’ όσο γνωρίζω, οι συνάδελφοι Φυσικής Αγωγής, για τον επιπλέον μόχθο τους στην προετοιμασία, εποπτική συνοδεία, γενικότερα ευθύνη των παρελάσεων, δεν αμείβονται.
Και κάτι τελευταίο: Για τον λεγόμενο “φασισμό” των παρελάσεων. Γιατί οι παρελάσεις των Αμερικανών (4ης ιουλίου) και των Γάλλων (14 Ιουλίου), δεν αποπνέουν αυτήν την αίσθηση της “φασιστικής εκδήλωσης”; Πώς δηλαδή τα κατάφεραν αυτοί και οι παρελάσεις τους είναι, και μόνο, ένα λαμπρό γεγονός Εθνικής Μνήμης;