.
(Εντάξει ρε μεγάλε. Κουλάρησε. Κι εμείς αγαπήσαμε, αλλά δεν κάναμε έτσι).
.
Αρχαία Ελληνικά. Φτηνά παραληρήματα ή υπευθυνότητα για την μοναδική μας κληρονομιά;
.
Κάθε τόσο εμφανίζονται τα ίδια πράγματα σε…. ριμέικ, περί της αξίας των αρχαίων. Λες και την αμφισβήτησε ποτέ κανείς.
.
ΠΡΟΦΑΝΩΣ ο καημός είναι άλλος….!
.
Ας επιχειρήσω ένα, όσο γίνεται, απλό σκεπτικό.
(σήμερα το πρώτο μέρος).
.
Η ΟΜΙΛΟΥΜΕΝΗ Ελληνική γλώσσα δεν ΚΑΤΑΡΓΕΙ. Ίσα ίσα ΣΥΝΕΧΕΙ
και ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ…..
.
Μην την απαξιώνουμε ΕΜΕΙΣ οι ίδιοι, εμφανίζοντάς την διαρκώς
ως ένα ε λ λ ι π έ ς προβληματικό εξάρτημα ή καταλοιπο….. “ενδόξου παρελθόντος”.
(σήμερα το πρώτο μέρος).
.
Η ΟΜΙΛΟΥΜΕΝΗ Ελληνική γλώσσα δεν ΚΑΤΑΡΓΕΙ. Ίσα ίσα ΣΥΝΕΧΕΙ
και ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ…..
.
Μην την απαξιώνουμε ΕΜΕΙΣ οι ίδιοι, εμφανίζοντάς την διαρκώς
ως ένα ε λ λ ι π έ ς προβληματικό εξάρτημα ή καταλοιπο….. “ενδόξου παρελθόντος”.
.
Δεν κάνουμε καλά. Δεν κάνουμε καθόλου καλά. Και οι “καιροί” δεν περιμένουν.
.
Ό,τι πιο μάχιμο έχουμε σήμερα είναι η γλώσσα μας. Η ΟΜΙΛΟΥΜΕΝΗ γλώσσα.
.
Με την επικοινωνιακή της α μ ε σ ό τ η τ α να ΠΡΟΛΑΒΟΥΜΕ το ξενόγλωσσο
τσουνάμι ό ρ ω ν μέσω της Τεχνολογίας, Ιντερνετ κλπ
.
.
Ό,τι πιο μάχιμο έχουμε σήμερα είναι η γλώσσα μας. Η ΟΜΙΛΟΥΜΕΝΗ γλώσσα.
.
Με την επικοινωνιακή της α μ ε σ ό τ η τ α να ΠΡΟΛΑΒΟΥΜΕ το ξενόγλωσσο
τσουνάμι ό ρ ω ν μέσω της Τεχνολογίας, Ιντερνετ κλπ
.
Λέξεις…. υπάρχουν. Η Ελληνική ΟΜΙΛΟΥΜΕΝΗ μας τις παρέχει πλουσιοπάροχα. Αρκεί να μην τις αδικούμε, ως…. φτωχούς συγγενείς.
.
Η αυθεντικότητα, η ΑΜΕΣΟΤΗΤΑ, η αυτάρκεια του “έχω λύσει / βρήκα λύση”,
Ο Χ Ι ως το…. “κατάλοιπο” του “λέλυκα”
.
Η αυθεντικότητα, η ΑΜΕΣΟΤΗΤΑ, η αυτάρκεια “ελατήριο”, Ο Χ Ι “εξάρτημένο” παράγωγο από το “ελαύνω”
.
Πέρασε η εποχή των ανακλίντρων, της τεμπέλικης διανόησης και της ΑΦΕΛΟΥΣ
Εθνικής Περηφάνειας που εξέθρεψε γενιές και γενιές Ελλήνων
του “δώκαμε- δώκαμε”, των β α λ α ν ι δ ι ώ ν και των π τ ω χ ώ ν ξένων γλωσσών!
Η αυθεντικότητα, η ΑΜΕΣΟΤΗΤΑ, η αυτάρκεια του “έχω λύσει / βρήκα λύση”,
Ο Χ Ι ως το…. “κατάλοιπο” του “λέλυκα”
.
Η αυθεντικότητα, η ΑΜΕΣΟΤΗΤΑ, η αυτάρκεια “ελατήριο”, Ο Χ Ι “εξάρτημένο” παράγωγο από το “ελαύνω”
.
Πέρασε η εποχή των ανακλίντρων, της τεμπέλικης διανόησης και της ΑΦΕΛΟΥΣ
Εθνικής Περηφάνειας που εξέθρεψε γενιές και γενιές Ελλήνων
του “δώκαμε- δώκαμε”, των β α λ α ν ι δ ι ώ ν και των π τ ω χ ώ ν ξένων γλωσσών!
.
Σήμερα έχουμε απέναντί μας τους ίδιους, τα συμφέροντα και τον λόγο τους.
.
ΠΛΕΟΝ τους πληρώνουμε ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ για να αλλάξουν…. μπουζί και
να βάλουνε….. φώτα ομίχλης στα αεροσκάφη μας.
ΠΛΕΟΝ τους πληρώνουμε ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ για να αλλάξουν…. μπουζί και
να βάλουνε….. φώτα ομίχλης στα αεροσκάφη μας.
.
Αλλά, ΕΜΕΙΣ εκεί. Στο παραλήρημα για τις αρετές της “αρχαίας Ελληνικής”
και την ΝΕΑΝΤΕΡΝΤΑΛ άποψη ως επωδό:
.
“Εάν δεν μάθω αρχαία Ελληνικά, δεν μπορώ να μιλήσω σωστά Ελληνικά”
Αλλά, ΕΜΕΙΣ εκεί. Στο παραλήρημα για τις αρετές της “αρχαίας Ελληνικής”
και την ΝΕΑΝΤΕΡΝΤΑΛ άποψη ως επωδό:
.
“Εάν δεν μάθω αρχαία Ελληνικά, δεν μπορώ να μιλήσω σωστά Ελληνικά”
.
Είναι όμως έτσι;
.
Το Ελληνόπουλο εννοεί μια χαρά “τί είναι υποβρύχιο” κι ας μη γνωρίζει
τα Ομηρικά (;) “βρύχια”.
.
Ας το αφήσουμε να χαρεί, να ζήσει την “Γ Λ Ω Σ Σ Α τ ο υ”.
Να ΑΜΥΝΘΕΙ ή να ΕΠΙΤΕΘΕΙ με την αυτοπεποίθηση του λόγου του.
Να κάνει (από) μόνο του την λέξη μέρος της ζωής και της σκέψης του, μέσα από τον συγχρονικό συσχετισμό λέξεων και πραγμάτων.
.
Το Ελληνόπουλο εννοεί μια χαρά “τί είναι υποβρύχιο” κι ας μη γνωρίζει
τα Ομηρικά (;) “βρύχια”.
.
Ας το αφήσουμε να χαρεί, να ζήσει την “Γ Λ Ω Σ Σ Α τ ο υ”.
Να ΑΜΥΝΘΕΙ ή να ΕΠΙΤΕΘΕΙ με την αυτοπεποίθηση του λόγου του.
Να κάνει (από) μόνο του την λέξη μέρος της ζωής και της σκέψης του, μέσα από τον συγχρονικό συσχετισμό λέξεων και πραγμάτων.
.
Να ταξιδέψει με το…… υποβρύχιο του “Ιουλίου Βερν”
Να εντυπωσιαστεί με το….. “Πυρηνικό” υποβρύχιο
Να γοητευτεί από τις……….. υποβρύχιες “έρευνες της αρχαιολογικής υπηρεσίας”
Να ταξιδέψει με το…… υποβρύχιο του “Ιουλίου Βερν”
Να εντυπωσιαστεί με το….. “Πυρηνικό” υποβρύχιο
Να γοητευτεί από τις……….. υποβρύχιες “έρευνες της αρχαιολογικής υπηρεσίας”
Να συγκινηθεί με το….υποβρύχιο “Παπανικολής” της Ιστορίας του
.
Η ποικιλότητα των πραγμάτων, η ΕΚΑΣΤΟΤΕ π ε ρ ι ρ ρ έ ο υ σ α, είναι αυτή που ΜΕΤΟΥΣΙΩΝΕΙ την “λέξη” σε “γλώσσα”= ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ α γ α θ ό (!!!). Έτσι γίνεται. Με όλες τις λέξεις, σε όλες τις γλώσσες.
.
Τα (ιερά και όσια) Ομηρικά (;) “βρύχια” ας τα κρατήσουν οι ειδήμονες για το Φιλολογικό τους εργαστήρι.
Τα (ιερά και όσια) Ομηρικά (;) “βρύχια” ας τα κρατήσουν οι ειδήμονες για το Φιλολογικό τους εργαστήρι.
.
Πρέπει να…. διδαχθεί τρεις σελίδες ΤΖΑΡΤΖΑΝΟ, για να “εννοήσει” ότι ο άνθρωπος που “φοβάται” το 13 και την μαύρη γάτα είναι “π ρ ο λ η π τ ι κ ό ς”;;;;
.
Το Ελληνόπουλο, γνωρίζει την “παρέλαση” Π Ρ Ι Ν ακόμη έρθει στο σχολείο.
.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το παιδί “έχει” ήδη, ΠΡΙΝ έρθει στο σχολείο,
μέγιστο ποσοοστό λέξεων, την έννοια του “προσώπου”, την έννοια του “αριθμού”, της πτώσης, τις βασικές ΔΟΜΕΣ της Ελληνικής γλώσσας (υποκείμενο- αντικείμενο / ερώτηση /
απορία / υπόθεση…). Αυτά τα “ενστικτώδη” χαρακτηριστικά της κάθε ΜΗΤΡΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ.
.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το παιδί “έχει” ήδη, ΠΡΙΝ έρθει στο σχολείο,
μέγιστο ποσοοστό λέξεων, την έννοια του “προσώπου”, την έννοια του “αριθμού”, της πτώσης, τις βασικές ΔΟΜΕΣ της Ελληνικής γλώσσας (υποκείμενο- αντικείμενο / ερώτηση /
απορία / υπόθεση…). Αυτά τα “ενστικτώδη” χαρακτηριστικά της κάθε ΜΗΤΡΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ.
.
Ο δάσκαλος θα τον διδάξει το “παρελαύνουν”. Αυτό ΝΑΙ (!) Το χρειάζεται.
Από το σχολείο του, την ΠΑΙΔΕΙΑ του. Να ο ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ- ιερός ρόλος της ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
.
Όμως Μ Ε Χ Ρ Ι Ε Κ Ε Ι. ΟΥΤΕ χ ι λ ι ο σ τ ό πιο πέρα. Η σχολική αίθουσα δεν είναι Φιλολογικό Εργαστήρι (!!!).
.
Μην σκοτώνουμε την γλώσσα του με τα….. ελώ, ελάς, ελά…. / ελώμι / ελώεν
και……. εληλακέναι, δημιουργώντας του αισθήματα μειονεξίας, με
την χαμηλή βαθμολογία στα…. αρχαία ή ανασφάλειας με τις συνεχείς παρατηρήσεις σε απίθανους Π Α Ρ Ω Χ Η Μ Ε Ν Ο Υ Σ (!!!) τύπους που το Υ Π Ο Χ Ρ Ε Ω Ν Ο Υ Μ Ε να απομνημονεύσει.
(τω οίνοπι πόντω / ω πλατεία οδέ / ώ οίνοψ π ό ν τ ε / κατειλήφασιν / μέμαγμαι / ίσασιν / ωήθη….).
.
Ο δάσκαλος θα τον διδάξει το “παρελαύνουν”. Αυτό ΝΑΙ (!) Το χρειάζεται.
Από το σχολείο του, την ΠΑΙΔΕΙΑ του. Να ο ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ- ιερός ρόλος της ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
.
Όμως Μ Ε Χ Ρ Ι Ε Κ Ε Ι. ΟΥΤΕ χ ι λ ι ο σ τ ό πιο πέρα. Η σχολική αίθουσα δεν είναι Φιλολογικό Εργαστήρι (!!!).
.
Μην σκοτώνουμε την γλώσσα του με τα….. ελώ, ελάς, ελά…. / ελώμι / ελώεν
και……. εληλακέναι, δημιουργώντας του αισθήματα μειονεξίας, με
την χαμηλή βαθμολογία στα…. αρχαία ή ανασφάλειας με τις συνεχείς παρατηρήσεις σε απίθανους Π Α Ρ Ω Χ Η Μ Ε Ν Ο Υ Σ (!!!) τύπους που το Υ Π Ο Χ Ρ Ε Ω Ν Ο Υ Μ Ε να απομνημονεύσει.
(τω οίνοπι πόντω / ω πλατεία οδέ / ώ οίνοψ π ό ν τ ε / κατειλήφασιν / μέμαγμαι / ίσασιν / ωήθη….).
.
Ή αγαπάμε την Ελληνική μας γλώσσα, τον ΔΥΝΑΜΙΣΜΟ και τον μοναδικό της ΠΛΟΥΤΟ, διδάσκοντας στα Ελληνόπουλα:
.
“οι αστικές συγκοινωνίες” / “η ποιότητα παροχής υπηρεσιών από τις αστικές συγκοινωνίες” / “Η σωστή λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών συμβάλλει στην ποιότητα ζωής” κλπ
.
Ή αγαπάμε τον ομφαλοσκοπισμό μας μαθαίνοντας στα παιδιά να… κλίνουν “το ‘αστυ, του άστεως….” και να δικαιολογούν “το μακρον -ω- της γενικής”…..!
.
(Ακολουθεί δεύτερο μέρος).
(Ακολουθεί δεύτερο μέρος).