Η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία ήταν ενιαία μέχρι τον 4ο μ.Χ αιώνα. Τον 4ο μ.Χ αιώνα χωρίζεται σε Ανατολική (Βυζάντιο, Ρωμανία) και Δυτική Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία. Στον χάρτη (Διαδίκτυο) με διαφορετικά χρώματα. Τον επόμενο αιώνα (5ο μ.Χ) η Πτώση- Διάλυση της Δυτικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας.
.
Η γέννηση της “Δύσης”, με την έννοια: ΔΥΤΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ,ΑΞΙΕΣ, Δυτικός κόσμος…(!), ΟΜΗΡΙΚΗΣ…. κατασκευής και προελεύσεως.
.
Με κάποια σειρά-ακολουθία, θα γίνει σαφέστερο.
.
ΜΕΤΑ (!) τον Όμηρο, την σκυτάλη των Τρωικών παίρνουν, τα λεγόμενα “Κύκλια έπη”
(Μικρή Ιλιάδα, Άλωση της Τροίας, Αιθιοπίδα, Τηλεγόνεια κ.α)
.
Από ΑΥΤΑ τα “Κύκλια Έπη” γνωρίζουμε σήμερα, πράγματα τα οποία δεν αναφέρει (αποσιωπά) ο ΜΥΘΟΠΛΑΣΤΗΣ (!) Όμηρος, για τον Τρωικό πόλεμο λ.χ “Θυσία της Ιφιγένειας” , “Άλωση της Τροίας”, “Νόστοι”, εκδοχές για την τύχη του ΟΔΥΣΣΕΑ, μετά την ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ του στην ΙΘΑΚΗ, για τον θάνατό του…και πολλά πολλά άλλα στοιχεία από την Μυθολογική παράδοση του
ΤΡΩΙΚΟΥ πολέμου, πέραν και ΕΚΤΟΣ της ΙΛΙΑΔΑΣ, της ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ και των
ΟΜΗΡΙΚΩΝ (;) ΥΜΝΩΝ.
.
Οι επόμενοι δημιουργοί που προσθέτουν επιπλέον “προσωπικές” εκδοχές για τον
ΤΡΩΙΚΟ πόλεμο και την συμπεριφορά, τύχη των ηρώων, είναι οι ΤΡΑΓΙΚΟΙ και Λυρικοί ποιητές. Ο καθείς βέβαια με την άποψή του.
.
Χαρακτηριστικοί οι τίτλοι των έργων των Τραγικών Ποιητών: Ιφιγένεια στην Αυλίδα,
Ιφιγένεια στην χώρα των Ταύρων (Κριμαία), Αγαμέμνονας, Ανδρομάχη, Ηλέκτρα, Αίαντας κλπ
.
Κατά συνέπεια ο διάσημος ΤΡΩΙΚΟΣ Πόλεμος, όπως λίγο πολύ τον γνωρίζουμε “ΣΥΝΟΛΙΚΑ”, είναι, ας μου επιτραπεί η έκφραση, ένα…μίγμα ΟΜΗΡΙΚΩΝ και ΕΞΩΟΜΗΡΙΚΩΝ στοιχείων-δεδομένων.
.
ΠόΤΕ Γεννιέται η “ΔΥΣΗ”, ως Δυτικός κόσμος,ως “ΔΥΤΙΚΟΣ Πολιτισμός”
.
Ο Λατίνος Ποιητής ΒΙΡΓΙΛΙΟΣ έχει υπόψη του όλο αυτό το ΣΥΝΟΛΙΚΟ, Ομηρικό και Εξωομηρικό υλικό.
.
Άλλωστε τα Ομηρικά ΕΠΗ ήδη είχαν “τυπωθεί” (καταγραφεί) από τον 6ο π.Χ αιώνα.
.
Αφετηρία της ΔΥΤΙΚΗΣ κουλτούρας είναι “Η ΔΙΑΔΡΟΜΗ” ενός συγκεκριμένου προσώπου,
του ΟΜΗΡΙΚΟΥ ΑΙΝΕΙΑ, “ήρωα-ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ” του ΟΜΗΡΟΥ.
.
Ο ΑΙΝΕΙΑΣ, γιος της θεάς ΑΦΡΟΔΙΤΗΣ, ΗΔΗ ήρωας, όπως λέω πιο πάνω, της ΙΛΙΑΔΑΣ, μετά τον χαλασμό της ΤΡΟΙΑΣ, σε συνεννόηση με τους ΑΧΑΙΟΥΣ, φεύγει σώος και αβλαβής, προς την Δύση,
.
όπου οι απόγονοί του, ΡΩΜΥΛΟΣ και ΡΩΜΟΣ, θα ΙΔΡΥΣΟΥΝ πολύ αργότερα την ΡΩΜΗ στην ΙΤΑΛΙΑ,γύρω στα 750 π.Χ (Δηλαδή 500 περίπου χρόνια, ΜΕΤΑ τον ΤΡΩΙΚΌ και τον…ΑΙΝΕΙΑ της ΙΛΙΑΔΑΣ).
.
ΜΗΠΩΣ όλα αυτά είναι μια ΟΡΑΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΝΟΗΣΗ του Ομήρου, που ΜΕΧΡΙ και ΣΗΜΕΡΑ εξακολουθεί να μας ΕΚΠΛΗΣΣΕΙ με τα “κρυμμένα” της ΙΛΙΑΔΑΣ και της ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ.
.
Να το πούμε πιο απλά: Μήπως ο Ποιητής θέλει να βάλει στο παιχνιδι και την “αγονη” Δύση; (δες παράπονα του πολυταξιδεμενου ΕΜΠΟΡΟΥ ΕΡΜΗ, για τον αραιοκατημένο και φτωχό ΔΥΤΙΚΟ κόσμο).
.
ΑΙΩΝΕΣ μετά, κοντά στα χρόνια εμφάνισης του ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ και της ενόψει ΠΟΛΙΤΕΙΑΚΗΣ Αλλαγής του ΡΩΜΑΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ,
.
ο ως ανω ΛΑΤΙΝΟΣ Ποιητής ΒΙΡΓΙΛΙΟΣ, θα πάρει το νήμα από
τον ΟΜΗΡΟ, με αφορμή την φυγή του ΑΙΝΕΙΑ για την ΔΥΣΗ,
γράφοντας ένα έπος ουσιαστικά… όλου του Δυτικού κόσμου, την γνωστή “ΑΙΝΕΙΑΔΑ”.
.
Λέω “όλου του τότε γνωστού κόσμου, επειδή η ΡΩΜΗ εκείνη την περίοδο είναι κοντά στο απόγειο των Κατακτήσεών της σε ΕΥΡΩΠΗ, ΑΣΙΑ, ΑΦΡΙΚΗ (εικόνα)και ΜΕΤΕΞΕΛΙΣΣΕΤΑΙ σε ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΚΗ με τον ΟΚΤΑΒΙΑΝΟ(!)
.
Δεν είναι τυχαίο ότι αυτός ο ΠΡΩΤΟΣ Ρωμαίος ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ, ο ΟΚΤΑΒΙΑΝΟΣ ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ,
ΑΝΕΘΕΣΕ στον ΒΙΡΓΙΛΙΟ να γράψει αυτό το (προπαγανδιστικό για το νέο καθεστώς, διάβασα κάπου) ΕΠΟΣ, στα…ΠΡΟΤΥΠΑ της ΟΜΗΡΙΚΗΣ ΙΛΙΑΔΑΣ, με κεντρικό χαρακτήρα
τον “αυθεντικό” ΟΜΗΡΙΚΟ ήρωα Αινεία, και
φρόντισε ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ για την έκδοση και προβολή της Αινειάδας.
.
Καθόλου τυχαία η επιλογή του ΑΙΝΕΙΑ: Γιος Θεάς, Ο γενναιότερος μετά τον ΕΚΤΟΡΑ, με ηγετικές υπερ-φιλοδοξίες.
.
Διαβάζουμε στο ΟΜΗΡΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ: “πιθανώς ήτο προωρισμένος (!) ΜΕΤΑ την ΕΞΟΝΤΩΣΗ της Πριαμείου γενεάς να βασιλεύσει και να ΠΑΡΑΤΕΙΝΕΙ το βασιλικόν γενος των Δαρδάνων”
.
ΌΠΩΣ καθόλου επίσης τυχαίο ότι ο Βιργίλιος θεωρείται κατά κάποιο τρόπο “εθνικός”
ποιητής της ΙΤΑΛΙΑΣ.
.
Η ΑΙΝΕΙΑΔΑ βέβαια αρχίζει με μια συζητήσιμη κουβέντα του ΒΙΡΓίΛΙΟΥ
για τους ΕΛΛΗΝΕΣ, από τα χρόνια του ΤΡΩΙΚΟΥ πολέμου:
.
Είναι η γνωστή φράση: “Να φοβάσαι, να είσαι επιφυλακτικός με τους
ΔΑΝΑΟΥΣ (Αχαιούς, Έλληνες) κι όταν ακόμη σου προσφέρουν δώρα”,
προειδοποιώντας τους ΤΡΩΕΣ για τον ΔΟΥΡΕΙΟ ΙΠΠΟ.
.
Τελικά οι Ρωμαίοι ΔΕΝ… ΦΟΒΗΘΗΚΑΝ τους Έλληνες και δέχτηκαν ευχαρίστως
τα πλούσια “ΔΩΡΑ” του Ελληνικού πολιτισμού, ήδη μάλιστα από τον 2ο π.Χ αιώνα,
οπότε και κατέκτησαν την Ελλάδα. Την εποχή του ΟΚΤΑΒΙΑΝΟΥ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ και μετά
ακόμη περισσότερο
.
Το Ελληνικό-Λατινικό Αλφάβητο, η Τέχνη, η ΕΛΛΗΝΙΚΗ Παιδεία θα ορίζουν έκτοτε,
σε μεγάλο βαθμό, την Ρωμαϊκή Γραμματεία, η οποία βέβαια με τον χρόνο
αποκτάει ΚΑΙ τα ΔΙΚΑ ΤΗΣ ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.
.
Μπορεί να ακούγεται κάπως, αλλά:
.
Η ΠΤΩΣΗ και ΔΙΑΛΥΣΗ της Δυτικής ΡΩΜΑΪΚΗΣ αυτοκρατορίας (5ο μ.Χ αιώνα) θα μεταφέρει-διαδώσει τον ΕΛΛΗΝΟ-ΡΩΜΑΪΚΟ (πλέον) πολιτισμό στα ΝΕΑ Κράτη- ΕΘΝΗ της ΕΥΡΩΠΗΣ και αργότερα, ΜΕΤΑ τις ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ, στις αποικιοκρατικές ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΙΣ τους
.
Δείτε στον χάρτη την έκταση της Δυτικής Αυτοκρατορίας. Πόσα σημερινά κράτη δημιουργήθηκαν στα εδάφη της.
.
Με άλλα λόγια μέσα από τις “στάχτες” της Παγκόσμιας, για τα ΤΟΤΕ δεδομένα,
Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, θα γεννηθεί η ΕΛΛΗΝΟ-ΡΩΜΑΪΚΗ “ΔΥΣΗ”,
αυτό που σήμερα ονομάζουμε ΔΥΤΙΚΟΣ Πολιτισμός, Δυτικές Αξίες, κουλτούρα του ΔΥΤΙΚΟΥ κόσμου.
.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Αυτά τα σύντομα για την Γέννηση της “ΔΥΣΗΣ” σε… ΑΠΛΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ, για να γίνονται ΑΜΕΣΑ κατανοητά στον κάθε αναγνώστη.
.
ΕΥΚΑΙΡΙΑΚΟ Υ.Γ Συνήθως τα πολλά ονόματα, τοπωνύμια, οι πολλές χρονολογίες, λεπτομέρειες κλπ, ΒΕΒΑΙΩΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ σε ένα βιβλίο-σύγγραμμα ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ έρευνας,
μάλλον φέρνουν το εντελώς αντίθετο αποτέλεσμα, στην πλειονότητα των αναγνωστών,
από αυτό που φιλότιμα ίσως επιδιώκουν οι συγγραφείς τους.
.
ΚΥΡΙΩΣ στην ΣΧΟΛΙΚΗ ΑΙΘΟΥΣΑ. Τα Ελληνόπουλα αγχώνονταν, πριν ακόμη ανοίξουν
τα βιβλία λ.χ της Ιστορίας.
.
Δυο ακόμη κουβέντες με αφορμή την “καθαρή”-ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ εικόνα Διαδικτύου.
.
Η σωστή, χωρίς… πολυλογίες, παρουσίαση-αξιοποίηση από τον δάσκαλο, ενός “καθαρού” χάρτη (όπως η εικόνα), μπορεί να αντικαταστήσει σελίδες ολόκληρες…ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΣΗΣ=πρόσκαιρης ΑΠΟΣΤΗΘΙΣΗΣ με…ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΛΗΞΗΣ μέχρι τις….εξετάσεις (!)
.
Γνώση, κριτική σκέψη, Δυναμική χρήση των νοημάτων της ΟΜΙΛΟΥΜΕΝΗΣ (!!!) Γλώσσας ΤΟΥ;
Αυτά είναι “ψιλά γράμματα”.