Ένα φίλμ, ένα Θεατρικό και ο θόρυβος των Μ.Μ.Ε και του Διαδικτύου
Δάνης Κατρανίδης- Α. Βουγιουκλάκη (Διαδίκτυο)
.
Μια…. ασύμμετρη σχέση ανάμεσα στο “συλλογικό” και στην “εξατομίκευση”.
.
“Ο άνθρωπος που έβλεπε τα τρένα να περνούν”, το Φιλμ
.
“Το νυφικό κρεβάτι”, το θεατρικό
.
Οι “ήρωες” και των δύο έργων, ζουν σε εποχές με έντονα “συλλογικά”…. φόντα.
Παγκόσμιος Πόλεμος, ο… φιλμικός χρόνος της ταινίας. (σε χρόνο πραγματικό όμως
η Άνοιξη της Πράγας του 1968).
Ιδεολογικές και έντονες κοινωνικές μεταλλάξεις, η περιρρέουσα στο Θεατρικό.
.
Κι όμως οι τύποι ασχολούνται ΜΟΝΟ με τον “μικρόκοσμό τους” ( σύμφωνα
με το λεξιλόγιο της αστικής μας Παιδείας).
Και ποιος είναι αυτός ο… ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ ;;;
.
(ως προς την ταινία):
Η… διακαής αναζήτηση της ερωτικής και σεξουαλικής ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ολοκλήρωσης,
που κάνει τον ήρωα του φιλμ “αδιάφορο” θεατή των ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ
συγκλονιστικών εξελίξεων.
.
.
(ως προς το θεατρικό):
(πρώτη φωτογραφία. Ένας εξαιρετικός Δάνης Κατρανίδης και μια “θεατρική” Αλίκη Βουγιουκλάκη, εντελώς…. άλλη από αυτήν του σινεμά)
Η “απομόνωση” δύο ανθρώπων στην σχέση τους, με επίκεντρο
το πολύ προσωπικό “νυφικό κρεβάτι”(γάμο), σε αναζήτηση της “προσωπικής
ευτυχίας” τους, Ο Π Ω Σ οι ίδιοι την Ε Ν Ν Ο Ο Υ Ν (!)
.
Και το ερώτημα, για την ταυτότητα αυτής της “στάσης”:
Ιδιώτευση ή…. ελευθερία; Υπεκφυγή ή Δικαίωμα;
Στον χώρο της Τέχνης αυτό το…… δίλημμα ξεπερνιέται.
Το ΧΙΟΥΜΟΡ (!) επιστρατεύεται και από τον συγγραφέα- σεναριογράφο του φιλμ,
και από τον συγγραφέα του θεατρικού (Χάρτογκ):
Κάνει τους ΑΝΤΙ- ήρωες συμπαθείς και γίνεται η δίοδος “συμμετοχής”- επικοινωνίας
τους με τον “έξω κόσμο”.
Έκανα όλη αυτή την…. ΕΙΣΑΓΩΓΗ, για να πω το κοινώς λεγόμενο:
Αυτά γίνονται ΜΟΝΟ στο…. σινεμά και στο…. θέατρο (!!!)
.
Τί γίνεται όμως με τον χώρο των… πραγμάτων;
Σήμερα που η “είδηση”, τα “νέα” έχουν γίνει ένας διαρκής “θόρυβος”,
στην δε ΕΙΚΟΝΑ, λόγω τεχνολογίας, γίνεται της… τροτέζας,
πόσο έχουν στενέψει τα περιθώρια στο ΔΙΚΑΙΩΜΑ “προσωπικού” χώρου.
.
Δεν θα τολμάμε να εκφράσουμε προσωπική άποψη, προσωπικό προβληματισμό.
Οι “ετικέτες” έτοιμες, φορτισμένες, ΜΑΖΙΚΑ φοβικές θα μας περιμένουν στην γωνιά….!
.
Αυτά τα ολίγα…. Σαρακοστιανά, προς ώρας.